فواید ماست برای موی سر

فواید ماست برای موی سر

فواید ماست برای موی سر

اگر موهای زیبایی می خواهید ماست را فراموش نکنید _ ماست باعث نرمی مو شده و از گره خوردن و شکسته شدن موها که در اثر استفاده از بعضی شامپوها که باعث خشکی بیش از حد مو می شود جلوگیری می کند.
روشهای سنتی برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو

فواید ماست برای موی سر

فواید ماست برای موی سر و راههای تقویت مو

مراقبت و نگهداری از موها وظیفه ای شخصیه که همه ی افراد مطمئنا تمام تلاششون رو برای داشتن موهایی زیباتر انجام میدن. اما واقعا تمرکز بر سلامت و رشد مو، همچنین شناخت و انتخاب موادی که برای موها مفید و ضرورین کاری بسیار سخته. برای اطلاعات بیشتر با دلگرم همراه شوید.

 

معجزه ماست برای موی سر

ماست برای برطرف کردن شوره سر درمانی عالی است، ماست را با نوک انگشتانتان به کف سر مالیده 10-15 دقیقه بعد به خوبی آبکشی کنید

فواید ماست برای موی سر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فواید ماست برای موی سر

 

رشد سریع مو با ماست

ماست یکی از مواد طبیعی و شناخته شده مراقبت از مو است. سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب است که برای سلامت موها ضروری هستند. مواد درون ماست به خوبی می توانند رشد مو را بهبود دهند و دلایلش اینها است:
با خواص ضد قارچی که دارد پوست کف سر را تسکین می دهد و به از بین رفتن شوره سر کمک می کند. آب مورد نیاز موها را برای مدت زمان طولانی تامین می کند و به همین دلیل شکسته شدن موها را کم می کند.

با بهبود سلامت کف سر و کاهش گرفتگی کلاژن به کنترل ریزش مو کمک می کند؛ با تنظیم تولید سبوم، سطح ph کف سر را متعادل می کند. ماست با تاثیر خنک کنندگی خود مشکل پوست کف سر را تسکین می دهد.

فواید ماست برای موی سر

 

به رشد و درخشندگی موها کمک می کند

  • ماست از طریق مختلفی می تواند برای بدن انسان مفید باشد. دلیل آن وجود موادی همچون روی، ویتامین های ب1، ب2، ب6 و ب12 در ماست است. وجود باکتریهای مفید و اسید لاکتیک ماست را به ماده ای بسیار مفید تبدیل کرده است.
  • ماست را می توان با مواد متنوعی مخلوط کرد و از آن برای منظورهای متنوع استفاده نمود. جهت استفاده از تمامی مزیتهای ماست می توان آن را با عسل، تخم مرغ آب پرتقال و آب لیمو ترش مخلوط نمود.
  • ماساژ دادن مخلوط ماست با مواد دیگر یا حتی تنها خود ماست مزیتهای زیادی در طولانی مدت دارد، مانند تمییز شدن، براق شدن، نرم شدن و رشد بهتر موها که بسیاری از محصولات شیمیایی قول آن را به ما میدهند در صورتی که بدون آسیب زدن به موها نمی توانند به وعده خود عمل کنند.
  • ماست البته بخشی از یک رژیم غذایی خوب است که باعث می شود بدن قوی تر شود و مصرف آن برای مو و پوست نیز بسیار مفید است.
  • فواید ماست برای موی سر
اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  با خواص اعجاب انگیز گردو آشنا شوید

آشنایی با طرز تهیه ی چند ماسک مناسب برای مو های شما

ماسک ماست و تخم مرغ

تخم مرغ ها کاملترین پروتئین رو دارن که مو و پوست سر به راحتی میتونن از اون تغذیه کنند و رشدی سریعتر داشته باشن. یک عدد تخم مرغ رو داخل ظرفی کاملا هم بزنید و سپس دو قاشق غذاخوری ماست بهش اضافه کنین. این ماسک رو از ریشه ی موها به سمت بالا روی موهاتون قرار بدین و بعد از 20 تا 30 دقیقه با آب سرد و شامپو سرتون رو شستشو بدین. شما میتونین این ماسک رو تا دو بار در هفته استفاده کنید.

 

ماسک موز و ماست

این ماسک بسیار مرطوب کننده و مغذیه. باعث پاکسازی سطح پوستتون میشه و کمک میکنه تا شوره ی موهاتون از بین بره و موهایی سالمتر داشته باشین. نصف یک موز رسیده رو کاملا بصورت خمیری له کنید و یک قاشق غذاخوری ماست، سه قاشق عسل و یک قاشق چایخوری آبلیمو بهش اضافه کنید. دوباره هم بزنید تا کاملا مخلوط بشن. ریشه تا نوک موهاتون رو با این ماسک به مدت 25 تا 30 دقیقه بپوشونین و سپس با شامپو بشورین.

 

درخشش موها با ماسک ماست و روغن زیتون

از خواص عالی زیتون و روغن زیتون همه مطمئنا اطلاع دارن پس از ماسک اون هم غافل نشین و برای اینکه موهایی درخشان و سالم داشته باشین ازش بهره ببرین. ماسک روغن زیتون و ماست از شکستگی موها هم جلوگیری میکنه و موهایی سالمتر خواهید داشت. با اضافه کردن آبلیمو به این ماسک PH پوست سر نیز متعادل میشود. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک فنجان ماست رو باهم مخلوط کرده و 20 دقیقه روی موهاتون بذارین. با آب سرد یا ولرم موهاتون رو بشورین و بعد از اون یک قاشق غذاخوری آبلیمو و دو فنجان آب رو با هم مخلوط کرده و موهارو مجددا با اونها شستشو بدین. این کار رو تا دوبار در هفته تکرار کنید

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *