چگونه می‌توان ریزش مو را درمان کرد

ریزش مو و علت های آن

ریزش مو و علت های آن

اگر تا به حال این سوال به سراغ‌تان آمده که تعداد موهای سر انسان چقدر است؟ جواب این است که تعداد موهای سر شما همین الان که این مقاله را می‌خوانید تقریبا صد هزار تار است و طبیعی است تا زمانی که به خواب می‌روید ۵۰ تا ۱۰۰ تار آن را از دست بدهید.

ریزش مو دلایل زیادی دارد و مختص به جنس و سن خاصی نیست، تقریبا همه ما یا دچار [bt_highlight]ریزش مو [/bt_highlight]شده‌ایم یا ممکن است در آینده با آن رو به رو شویم.

اگر هنگام سشوار کشیدن، شانه کردن یا حمام کردن ریزش شدید موهای‌تان شما را ناراحت می‌کند یا اگر موهای تان نازک شده و کم کم عقب می‌روند، این عوامل ممکن است نشانه ریزش موی غیر طبیعی باشد که توصیه می‌کنیم حتما بعد از خواندن این مقاله و کسب اطلاعات بیشتر، به متخصص مراجعه کرده و درمان را شروع کنید.

همچنین در صورتی که قصد کاشت مو را دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله همه چیز درباره کاشت مو را بخوانید.

ریزش مو و علت های آن

علت ‌های ریزش مو

علل ریزش مو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ریزش مو ممکن است از مرکز سر شروع شود یا در تمام نقاط باشد که علت‌های گوناگونی دارد. در ادامه مهمترین عوامل ریزش مو آورده شده است.

• استرس
• تیروئید (کم‌کاری و پرکاری تیروئیدی)
• کیست تخمدان
• رژیم (کمبود مواد مغذی)
• کم خونی
• قارچ
• ریزش موی ارثی

استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی و حالت دهنده‌ها، انرژی‌زاها و مکمل‌های بدن‌سازی، استرس شدید، زایمان و کهولت سن می‌توانند از دیگر عوامل ریزش مو باشند که در ادامه به توضیح مختصر این عوامل می‌پردازیم.

ریزش مو به علت استرس

استرس و ریزش مو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استرس شدید بلاهای زیادی به سرتان می‌آورد که ریزش و سفید شدن موها گوشه‌ای از این لیست بلند بالاست.

استرس به هر دلیلی و در هر سنی دشمن خونی سلامتی شماست و معمولا به شکل حملات استرسی باعث اختلال در سیستم ایمنی شما شده و باعث می‌شود گلبول‌های سفید خودتان به موهای‌تان حمله کنند. این حملات عصبی به نوعی باعث کچلی‌های سکه‌ای و ریزش شدید مو می‌شوند.

اگر ریزش موهای‌تان به این علت باشد، بعد از برطرف کردن مشکلات استرس‌زا و تقویت بدن‌تان بعد از ۶ تا ۹ ماه گلبول‌های سفید با موهای‌تان کاری نخواهند داشت و موهای شما به رشد کردن ادامه خواهند داد.

ریزش مو و علت های آن

ریزش مو به علت تیروئید

تیروئید و ریزش مو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این نوع ریزش به علت کم‌کاری و پرکاری تیروئید به سراغ‌تان می‌آید و باعث ریختن مو در تمام نقاط سر می‌شود.
عملکرد غیرطبیعی تیروئید در آقایان هم باعث ریزش مو می‌شود ولی در خانم‌ها عامل شایع‌تری محسوب می‌شود.
اگر جزو این دسته هستید می‌توانید علاوه بر مراجعه به متخصص با مصرف ویتامین E و C، بیوتین، روغن نارگیل و روغن کتانجک تا حدودی جلوی ریزش موهای‌تان را بگیرید و برای درمان اقدام کنید.

ریزش مو به علت کیست تخمدان

برخلاف باور عموم، وجود کیست در تخمدان، به تنهایی باعث ریزش مو نمی‌شود بلکه علت ریزش مو در این مورد روش درمان کیست و اختلالات هورمونی به وجود آمده است که باعث ریزش مو می‌شوند.

علل ایجاد کیست‌های تخمدان چیست؟

ریزش مو به علت کیست تخمدان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عوامل زیادی باعث رشد این کیست‌های اغلب خوش خیم می‌شوند که اصلی‌ترین عامل آن، بالا بودن هورمون استروژن (هورمون مردانه) در خانم‌هاست که باعث اختلالات هورمونی و در نتیجه ایجاد کیست تخمدان، ریزش مو، دردهای قاعدگی و مشکلات متعدد دیگری می‌شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  درمان ریزش مو

اگر این عوامل تا به اینجا برای‌تان آشنا بوده و سابقه کیست تخمدان دارید، حتما می‌دانید که اکثر پزشکان قرص‌های ضد بارداری را برای درمان این اختلالات هورمونی تجویز می‌کنند. تاثیراین قرص‌ها موقتی است و به علت جلوگیری از تخمک گذاری طبیعی بدن باعث رشد و تشکیل کیست‌های جدیدتر و وخیم‌تری می‌شوند.

البته اثرات مضر این قرص‌ها به همین جا ختم نمی‌شود، بلکه با ایجاد مشکلاتی مثل افسردگی، ریزش مو، اختلالات هورمونی و مشکل کیست را به مشکلات بدتری تبدیل می‌کنند.

بهترین راه درمان کیست‌های تخمدان، که به علت افزایش هورمون استروژن در بدنتان به وجود آمده کاهش این هورمون‌های مردانه با روش‌های طبیعی است که می‌تواند بدون عوارض هم شر ریزش مو را از سرتان کم می‌کند هم کیست‌های تخمدان را.

در این روش درمان، باید استفاده‌ از چربی‌های ناسالم، شوینده‌ها و کرم‌های حاوی پارابن‌ها، ظروف پلاستیکی و دخانیات را به حداقل برسانید.

ریزش مو و علت های آن

ریزش مو به علت رژیم

ریزش مو به علت رژیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یکی از عوارضی که رژیم‌های لاغری نادرست برای‌تان به همراه دارند ریزش شدید موهای‌تان است. این موضوع دلیلی ندارد به جز عدم مصرف همان غذا‌های سالمی که به بهانه خوش اندام شدن دست رد به سینه‌‌شان می‌زنید.

عدم مصرف کافی گوشت و مرغ و منابع پروتئینی یکی از مهم‌ترین عوامل ریزش مو در رژیم‌های نادرست است. یکی از وظایف اصلی پروتئین در بدن قوی کردن فولیکول موهای شماست.

معمولا این نوع رژیم‌ها شما را از خوردن گوشت و مرغ و لبینات به اتهام کالری بالا، منع می‌‌کنند.

ریزش مو به علت کم خونی

کم خونی و فقر آهن و ریزش مو بدون شک علت و معلول کاملی برای هم هستند و اما علت کم خونی چیست؟
کم خونی در بدن می‌تواند به مشکلاتی مثل عدم مصرف مواد آهن‌دار، ناتوانی بدن در جذب آهن و دفع آن مربوط باشد.

اگر علاوه بر ریزش مو، کسلی و خواب آلودگی مداوم هم گریبان‌تان را رها نمی‌کند مصرف منابع آهن دار مثل مغز‌ها و دانه‌ها، گوشت قرمز، اسفناج، قرص آهن و مراجعه به پزشک متخصص را توصیه می‌کنیم.

ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر با وجود سن کم دچار ریزش مو شده‌اید، به احتمال زیاد این ژن در بدن‌تان وجود دارد و فعال شده است.
ریزش موی ارثی یکی از مهم ترین عوامل در ریزش مو، به خصوص برای مرد‌هاست.

اگر از این دسته هستید نا امید نشوید چرا که ریزش مو‌های ارثی قابل درمان است. طبق آمار متخصصان پوست و مو، ۶۰ تا ۷۰ درصد از این افراد بعد از مراجعه به پزشک و مصرف قرص درمان خواهند شد.

ریزش مو و علت های آن

ریزش مو به علت قارچ

ریزش مو به علت قارچ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این بیماری یک مشکل پوستی ناشی از عفونت قارچی پوست است که علاوه بر ریزش موها و ابروها با خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر همراه است.
این عامل یکی از مهم ترین عامل ریزش مو در کودکان است که برای درمان آن حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ریزش مو و علت های آن

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *