راه‌های کنار آمدن با ریزش موها

راه‌های کنار آمدن با ریزش موها

راه‌های کنار آمدن با ریزش موها

 

آلوپسی، واژه‌ای پزشکی به معنای[bt_highlight] ریزش موها[/bt_highlight] است که می‌تواند در ابتدا فرد را شوکه کند. می‌توان حدس زد که شما با دیدن یک دسته از موهایتان روی بالش، در هنگام استحمام و یا شانه زدن موها، تا چه حد غافلگیر و نگران می‌شوید و نکته‌ای که باید بدانید این است که این مسئله تنها مربوط به مردان نیست.
راه‌های کنار آمدن با ریزش موها

پیشنهاد ما ، بهترین راه برای درمان انواع ریزش مو استفاده از پک شرکت رویش سبز لاوین می باشد.نمونه ای از تاثیر گذاری این پکیج روی بیماران مختلف را در ویدئو زیر مشاهده کنید.

جهت سفارش میتوانید با شماره های زیر تماس گیرید

02166873674


راه‌های کنار آمدن با ریزش موها

طبق مطالعات پزشکی دانشگاه هاروارد، در حدود یک‌سوم از زنان در برخی مراحل زندگی‌شان ریزش موها را تجربه می‌کنند. در بررسی دیگری نشان داده شد که تقریباً نیمی از زنان آفریقایی_آمریکایی با ریزش موهایشان در کشمکش هستند و جدا از اینکه این اتفاق چه زمانی آغاز می‌شود، طیف وسیعی از احساسات را با خود به همراه دارد.

به اعتقاد روانشناسان، ما چه بخواهیم چه نخواهیم، ظاهرمان بر هویت و شخصیتمان اثر می‌گذارند و ریزش ناگهانی موهایمان می‌تواند هویتمان را تغییر دهد. تحقیقات به نتیجه معتبری در جامعه پزشکی رسیده که این است: آلوپسی به شدت با اضطراب و افسردگی ارتباط دارد و اغلب زنان این حقیقت را بیشتر حس می‌کنند.

یکی از متخصصان پوست این‌طور می‌گوید: من در کلینیک زنان را بیشتر از مردان می‌بینم، درحالی‌که مردان بیشتر از ریزش مو رنج می‌برند چون به احتمال زیاد ریزش مو برایشان طبیعی‌تر است.

زنان می‌توانند ریزش مو را به بسیاری از دلایل، و نه فقط آلوپسی، تجربه کنند. ریزش مو با مسائل پزشکی مختلفی مانند مشکلات تیروئید، سطح پایین آهن، لوپوس و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک همراه است. برخی افراد اغلب هفته‌ها، ماه‌ها و گاهی سال‌ها استرس را پشت سر می‌گذارند و زمان خود را صرف انجام آزمایشات مختلف برای تشخیص علت ریزش موهایشان می‌کنند اما ناگهان یک روز پزشکشان بیماری آلوپسی را تشخیص می‌دهد، شانه‌هایش را بالا می‌اندازد و می‌گوید نمی‌توان هیچ کاری برای درمان این بیماری انجام داد.

راه‌های کنار آمدن با ریزش موها

آلوپسی چیست؟

آلوپسی به معنای ریزش مو در هر شکلی است و شامل دو نوع آلوپسی همراه زخم و آلوپسی بدون زخم است. در آلوپسی همراه با زخم، این‌طور به نظر می‌رسد که زخم‌ها فولیکول مو را از بین می‌برند و نمی‌توان برای رشد مجدد موها کاری کرد.

راه‌های کنار آمدن با ریزش موها

چگونگی درمان ریزش مو

– از آنجا که بیماری آلوپسی آرئاتا یک بیماری خودایمنی است، بیماران اغلب کار درمان خود را با تزریق کورتیکواستروئید شروع می‌کنند که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند. آن‌ها باید تقریباً هر سه تا شش هفته این دارو را دریافت نمایند. رشد موها تقریباً حدوداً پس از چهار هفته از آخرین تزریق شروع می‌شود. همچنین استفاده از ماینوکسیدیل، ماده فعال در روگین، نیز پیشنهاد می‌شود.

– برای بیماری آلوپسی آرئاتا، پزشکان در مورد یک کلاس جدید از داروها به نام مهارکننده‌های JAK که با مسدود کردن یک سیگنال التهابی مرتبط با ریزش مو عمل می‌کنند، بسیار هیجان‌زده هستند. مهارکننده‌های JAK برای استفاده در سایر بیماری‌های خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید و آرتریت پسوریاتیک هم تأیید شده‌اند.
تحقیقات تا به اینجا نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از بیماران پس از مصرف مهارکننده‌های JAK به مدت سه تا شش ماه، رشد چشمگیری در موهایشان داشته‌اند؛ اما مشکل اینجاست که این داروها هنوز برای درمان آلوپسی مورد تأیید سازمان غذا و دارو قرار نگرفته است، بنابراین فعلاً استفاده از آن غیرقانونی است.

از آنجا که بیماری آلوپسی آرئاتا یک بیماری خودایمنی است، بیماران اغلب کار درمان خود را با تزریق کورتیکواستروئید شروع می‌کنند که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند. آن‌ها باید تقریباً هر سه تا شش هفته این دارو را دریافت نمایند

راه‌های کنار آمدن با ریزش موها

– در حال حاضر، درمان‌های جایگزین مانند پیوند و یا لیزردرمانی بسیار گران است. برخی متخصصین معتقدند هنوز اطلاعات کافی در مورد لیزر برای درمان هر نوع از ریزش مو در دست نیست.
گفته می‌شود برخی زنان درمان موفقیت آمیزی از طریق لیزردرمانی و پیوند داشته‌اند. بسیار مهم است که برای حفظ سلامت روان به انتظاراتتان اهمیت دهید؛ اما بسیاری از افراد دچار ریزش مو می‌گویند هر کاری برای درمان انجام داده‌اند اما هیچ‌کدام نتیجه‌ای نداشته است. این نشان می‌دهد که همه چیز هم به پول بستگی ندارد.

راه‌های کنار آمدن با ریزش موها

– در میان بسیاری از افرادی که دچار ریزش مو هستند، ناامیدی و تحمل رنج دیده می‌شود و طی کردن چند ماه درمان ناکارآمد می‌تواند برایشان دلهره‌آور باشد. از ابتدا باید بدانید که درمان‌های فعلی (مورد تأیید سازمان غذا و دارو) به احتمال زیاد تأثیر زیادی نخواهند داشت. همین موضوع است که بسیاری از افراد را به سمت استفاده از کلاه‌گیس‌ها و روش‌های آرایشی کشانده است؛ اما این روش‌ها هم هزینه‌بر و زمان‌بر هستند. سال‌ها ریزش مو به عنوان یک نقص و مشکل ظاهری دیده می‌شد؛ اما زمان آن رسیده است که بدانیم آنچه مهم است حفظ اعتمادبه‌نفس و کیفیت زندگی‌تان در این شرایط است.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  می توان ریزش موی ارثی را کنترل کرد