دلیل اصلی ریزش مو در زنان چیست

دلیل اصلی ریزش مو در زنان چیست

دلیل اصلی ریزش مو در زنان چیست

دلیل اصلی ریزش مو در زنان چیست

دلیل اصلی ریزش مو در زنان چیست

اگر بیشتر از میزان طبیعی ریزش مو دارید بهتر است به دنبال دلیل آن باشید تا قبل از اینکه موهایتان کم پشت شود جلوی آنرا بگیرید.

ریزش موی ارثی

به گزارش آکاایران: شایع ترین علت ریزش مو در دنیا چه در آقایان و چه در خانم ها ژنتیک است. مدل[bt_highlight] ریزش موی ارثی[/bt_highlight] در خانم ها کمی با آقایان متفاوت است. معمولا خانمی که دچار این مشکل است می تواند ۲ الگو داشته باشد؛ الگوی مردانه و الگوی زنانه. در الگوی مردانه قسمت های جلو و کف سر کم می شود ولی خط رویش مو در جلو باقی می ماند. ولی در الگوی زنانه کل موی سر ریزش پراکنده و منتشر پیدا می کند.

درمان: راه درمان در ۶۰ تا ۷۰ درصد موارد وجود دارد و در ۳۰ تا ۴۰ درصد ممکن است نتوان برای بیمار کاری کرد و احتمال دارد کارهای جراحی و کاشت مو لازم داشته باشد. هر چقدر شروع درمان سریع تر بوده و وسعت ریزش کمتر باشد به طور حتم نتیجه بهتری خواهد داشت. بیشترین راه درمان در ریزش موهای ارثی داروهای هورمونی و داروهایی است که سطح هورمون مردانه را در کف سر کم می کنند، مانند داروی اسپیرونولاکتون، قرص های ضد بارداری و داروی فیناسترایت که مصرفش در میان خانم ها موارد احتیاط بسیار زیادی دارد. نباید حین مصرف این داروها خانم ها باردار شوند و یکسری محلول های موضعی از جمله ماینوکسیدیل است اما بیشتر داروهای خوراکی آنتی آندروژن یا ضد هورمون مردانه استفاده می شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  تاثیر فست فودها بر ریزش مو

کم خونی با ریزش مو در ارتباط است

کم خونی بعد از ریزش موی ارثی شایع ترین علت ریزش مو است. در خانم ها بیشتر کم خونی فقر آهن مطرح می شود که به دلیل قاعدگی و کم خونی های ناشی از دست دادن خون در دوران قاعدگی است. بیشتر خانم ها درجاتی از ریزش موی ناشی از کم خونی فقر آهن را دارند. جایگزین کردن آهن در این افراد می تواند ریزش مو را اصلاح کند و اگر به این گروه از خانم ها که کم خونی فقر آهن دارند، آهن داده نشود حتی اگر چند سال از داروهای ضد ریزش مو استفاده کنند قطعا درمان نمی شوند و باید حتما آهن بدن شان تامین شود.

درمان: از آنجا که کم خونی انواع مختلف دارد و می تواند به کمبود آهن، اسید فولیک یا ویتامین۱۲ Bمربوط باشد باید براساس نوع کم خونی درمان لازم انجام شود. اگر فردی آهن بدنش کم است باید آهن بخورد و اگر اسید فولیک و ویتامینش کم است باید داروهای مربوط را مصرف کند. در اغلب مواقع آهن و اسید فولیک هر ۲ در بدن کم هستند و داروهایی که هم آهن دارد و هم اسید فولیک می توانند موثر باشند.

دلیل اصلی ریزش مو در زنان چیست

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *