درمان سه سوته ریزش مو با طب سنتی

درمان سه سوته ریزش مو با طب سنتی

از ترفندهای هندی کمک بگیرید

هلیله سیاه، گیاهی است معروف به اکسیر طول عمر که بومی کشور هند است و برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله [bt_highlight]ریزش مو[/bt_highlight] استفاده می‌شود. این گیاه مانع از سفید شدن موها هم می‌شود. می‌توانید یک دانه هلیله کابلی را زیر زبان گذاشته و مانند آب نبات آن را استفاده کنید. روغن هلیله را هم می‌توان روی موها مالید و بعد استحمام کرد.

 درمان سه سوته ریزش مو با طب سنتی

خداحافظی با شامپو

برخی طبیبان طب سنتی معتقدند که شامپو ریشهمو را می پوساند و بدترین دشمنمو هست. شامپو هیچ وقت به طور کامل از روی سر پاک نمی شود و باقیمانده مواد شیمیایی آن در پوست و ریشه سر نفوذ می کند ومو را از بین می برد.

پس اگر موهای نازک و پر ریزش دارید، بد نیست مدتی شامپو را کنار بگذارید و از صابون استفاده کنید. بعد از این میتوانید تفاوت را احساس کنید و شاید برای همیشه از این ماده شیمیایی مضر یعنی شامپو دوری کنید.

برخی ممکن است بعد از استفاده از صابون دچار زبریمو شوند. در قدیم نرم کننده طبیعی وجود داشته به نام گل سر شور. الان هم در عطاری ها  گل سرشور به صورت گلی با رنگ متمایل به طوسی و خشک شده یا به صورت پودر شده موجود هست.

اگربصورت پودر استفاده شود بهتراست، پودر را با آب گرم خمیر کنید و هفته ای یکبار بعد از حمام ده دقیقه رویمو قرار دهید و بعد آب کشید. اگر گل خشک باشد مدت زمان بیشتری لازم دارد تا خیس بخورد،شاید یکی دو ساعت. استفاده از گل سرشور شدیدا باعث تقویتمو می شود. اطبای سنتی معتقدند که باعث پر پشتیمو هم میشود. بخصوص اگر بتوانید آن را در کاسه مسی خیس کنید . موها با گل سر شور کاملا نرم و لطیف می شود و ریزش آن هم به کمترین حد ممکن می رسد.

درمان سه سوته ریزش مو با طب سنتی 

جادوی روغن نارگیل

طب سنتی هندی اعتقاد فراوانی به قدرت روغن نارگیل در احیایمو دارد و در واقع این روغن، یکی از رایج‌ترین مواد طب آیورودا یا همان طب هندی است و چون مغذی است و خاصیت مرطوب‌کنندگی  فراوان دارد، از آن اغلب به عنوان یک درمان برای کمک به رشدمو استفاده می‌کنند. برای مصرف روغن نارگیل باید آن را با روغن کرچک و عطر مخلوط کرده و به طور مرتب در ماساژ پوست سر به کار برد. قابل ذکر است که ماساژ دادن موها توسط روغن نارگیل می‌تواند شما را از شر شوره سر، موخوره و ریزش مو نیز نجات دهد.

 درمان سه سوته ریزش مو با طب سنتی

گیاهی بشویید

می‌توانید موهایتان را با مریم‌گلی بشویید، زیرا این مواد رشدمو را تحریک می‌کنند.

عصاره شیرین‌بیان نیز در جلوگیری از ریزش مو کمک‌کننده است.

گیاه دم‌اسب بهترین منبع سیلیس است و به همین دلیل کمک می‌کند تا هم موها تقویت شوند و هم درخشندگی خاصی پیدا کنند.

اگر می‌توانید پوست سر را با اسانس گزنه، رزماری و گیاه دم‌اسب به‌طور منظم ماساژ دهید، چنین ماساژ منظمی می‌تواند باعث تحریک رشد موها شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  10 ویتامین و ماده معدنی که کمبود آنها باعث ریزش مو می شود

 درمان سه سوته ریزش مو با طب سنتی

با سبزی ها مهربان باشید

تمام گیاهانی که جریان خون موضعی را تقویت می‌کند، نه‌تنها در پیشگیری از ریزش مو، بلکه در رشد مجدد آن نیز موثر است. برخی از ترکیب‌های بابونه و آویشن نیز خواص مشابه رزماری دارند و از فرآورده‌های آنها برای بهبود اگزما استفاده می‌شود. آویشن در عین حال که جریان خون موضعی را تقویت می‌کند، آثار ضدباکتری و ضدقارچ دارد و می‌تواند در پیشگیری از ریزش مو و همچنین تقویت رویش آن موثر باشد.

سبزی‌هایی مانند تره، سیر و موسیر برای تقویتمو مفید است. برای درمان ریزش موی سر باید کاری کرد تا جریان خون در زیرپوست سر تحریک شود. همچنین می‌توان علاوه بر استفاده از انواع پیاز خوراکی و سبزی‌ها، موها را با ماست شست‌وشو داد چون آب ماست از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

برای به جریان انداختن خون در سر می‌توان موها را ماساژ داد به شرطی که صابون و شامپو قلیایی نباشد. مقدار کمی سیر را نیز می‌توان رنده کرد و بعد به آن مقداری عسل اضافه و مخلوط کرد و بر سر مالید.

درمان سه سوته ریزش مو با طب سنتی

از شنبلیله کمک بگیرید

قدیمی های طب سنتی هندوستان تاکیید خاصی برای استفاده از شنبلیله در درمان فوری ریزش موی سر داشته اند. شنبلیله قدرت عالی برای درمان ریزش مو و تقویت موهای ریخته شده دارد. تخم شنبلیله تاثیر سریع خود را در رویش و رشد مجدد موها ثابت کرده است و این به دلیل داشتن پروتئین و اسید نیکوتین است.

معجونی برای درمان ریزش مو با استفاده از تخم شنبلیله:

یک فنجان تخم شنبلیله را در آب بخیسانید و اجازه دهید تا صبح روز بعد خیس بخورد.

صبح روز بعد تخم شنبیله ها را آسیاب کنید تا خمیری حاصل شود.

خمیر تخم شنبلیله را روی موهایتان بمالید و سعی کنید در قسمت ریشه بیشتر اجرا کنید و موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید.

بعد از 40 دقیقه موها را آبکشی کنید.

این دستور درمان طب سنتی ریزش مو را هر روز صبح به مدت یک ماه انجام دهید تا شاهد تغییری شگفت انگیز شوید.

درمان سه سوته ریزش مو با طب سنتی 

با هندی ها همراه شوید

آمله یا آملا گیاهی هندی است که خواص بی‌شماری دارد. این میوه به صورت خوراکی هم موجود است و از مربای آن می‌توان استفاده کنید. اگر آمله را به ریشه موها بمالید پیازمو تقویت شده و تار موها سالم می‌ماند، ضمن آنکه از زود سفید شدن موها هم جلوگیری می‌کند. می‌توانید پودر آمله را با حنا مخلوط کنید و پس از خیساندن در حمام روی موها بمالید و بعد از چند ساعت بشویید. آملا به صورت شامپو هم در بازار وجود دارد و می توانید به راحتی آن را تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *