متخصص مو دكترنوروزيان

بهترین راه درمان ریزش مو

بهترین راه درمان ریزش مو

بهترین راه درمان ریزش مو

بهترین راه درمان ریزش مو

ریزش مو اتفاقی است که هرروز می‌افتد و حتی گاه طبیعی است. اما زمانی که موهای شما بیش‌ازحد می‌ریزند باید به سراغ دریافت کمک باشید.

مو بافت منحصر به فردی دارد که دائماً در حال رشد و تکثیر است، اصلی ترین ناحیه در ساختمان مو ریشه یا فولیکول مو می باشد که سلامتی، رویش و ریزش مو به این ناحیه بستگی دارد. ریزش روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو کاملاً طبیعی می باشد؛ اما عوامل مختلفی مثل استرس، تغذیه ناسالم ، استعمال دخانیات،رژیم غذایی نامناسب، اختلالات هورمونی و … باعث ایجاد اختلال در سیکل رشد مو و افزایش ریزش مو می شود. یکی از علل اصلی ریزش و طاسی مو، ترشح بیش از حد اسیدهای چرب ناحیه پوست سر و ایجاد لایه ای سخت و نفوذ ناپذیر در اطراف ریشه مو شده که از رسیدن اکسیژن به ریشه مو جلوگیری میکند و ریشه ها کم کم سست شده و از بین می روند.

چه مقدار ریزش مو طبیعی است؟
چون موهای در حال استراحت، به طور مرتب میافتد، بیشتر مردم حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز از سرشان می‌ریزد. شما معمولاُ تعدادی از آنها را بر روی شانه یا لباس خود مشاهده می‌کنید. [bt_highlight]ریزش مو[/bt_highlight]ی غیر طبیعی به چندین صورت اتفاق میافتد. ممکن است هنگام شامپو زدن یا مرتب کردن مو، متوجه ریزش انبوهی از موها شوید یا موی شما به مرور زمان و به آرامی کم پشت شود. اگر نگران تغییرات موی خود هستید، به پزشک مراجعه نمایید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  جلوگیری از ریزش

شناسایی علل ریزش مو
ریزش مو در زنان می‌تواند به واسطه حدود ۳۰ مشکل پزشکی مختلف و نیز چند عامل سبک زندگی اتفاق بیافتد. گاهی اوقات علت مشخصی برای آن نمیتوان یافت. برای شروع، متخصص مو توصیه انجام آزمایش برای مشکلات تیروئید و عدم تعادل هورمونی می‌کند. در بسیاری از موارد رشد مو به محض بر طرف کردن مشکل، بازمی‌گردد.

درمان ریزش مو
بهترین راه جلوگیری از ریزش مو استفاده از درمان هایی با منشا طب سنتی و گیاهی می باشد. عصاره گیاهانی همچون جوانه گندم، بابونه، رزماری، آویشن و بسیاری از گیاهان دیگر در درمان این مشکل بزرگ موثر و ثابت شده هستند. ترکیبی از عصاره این گیاهان موجب تجزیه تدریجی چربی های ذخیره شده در منافذ خروجی تار مو شده و در نهایت ریزش موی سر را کنترل و با افزایش جریان خون در ناحیه پوست سر رویش مجدد مو را برای شما به ارمغان می آورد.

بهترین راه درمان ریزش مو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *