آیا ریزش مو قابل درمان است

آیا ریزش مو قابل درمان است

آیا ریزش مو قابل درمان است

امروزه ریزش مو به یک معضل برای بسیاری تبدیل شده و سن آغاز ریزش مو نسبت به نسل گذشته کاهش یافته و بسیاری از جوانان نیز با آن روبرو شده اند، بر همگان آشکار است مو تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چهره می گذارد و بسیاری از افرادی که مو های خود را بویژه در جوانی از دست می دهند با کاهش اعتماد به نفس و گاها افسردگی روبرو می شوند.

بنا بر تجربه و درمان موفقیت آمیز هزاران نفر که دچار ریزش مو بوده اند، چنانچه درمان صحیح برای توقف [bt_highlight]ریزش موها [/bt_highlight]به موقع آغاز شود اکثر افراد موهای ریخته شده خود را باز می یابند.

آیا ریزش مو قابل درمان است

نکات مهمی که درباره ریزش مو و درمان آن باید دانست عبارتند از:

1. هرگاه تار مویی ریخته می شود ریشه آن تا مدتی زنده می ماند، اما با گذشت زمان ضعیف و در نهایت از بین می رود، از طرف دیگر با گذشت زمان چربی و سایر مواد باعث بسته شدن منفذ پوست شده و رویش مجدد مو را دشوار می کند.

اگر شخصی که دچار ریزش مو است درمان را به موقع و در سال های اولیه که ریزش موها شروع شده آغاز نماید، توقف ریزش موها و رویش مجدد آن ها امکان پذیر و آسان است، اما هر چه زمان بیشتری از ریزش موها بگذرد برای کسب نتیجه مطلوب احتیاج به درمان طولانی تری است و گاهی نیز نتیجه مناسب حاصل نمی شود، پس نکته اول: به موقع به کمک موهای خود بشتابید و زمان را از دست ندهید.

2. تشخیص صحیح علل ریزش مو و انجام درمان تحت نظر پزشک متخصص مهمترین اصل درمان است نه مصرف سرخود محلول ها و محصولات مختلف ضد ریزش مو که بعضا در اینترنت، شبکات تلویزیونی و غیره تبلیغ می شوند.

با مصرف این محصولات به ندرت نتیجه مطلوب حاصل می شود و صرفا وقت و هزینه فرد هدر می رود، دلیل آن هم مشخص است ریزش مو دلایل مختلفی دارد و در هر فرد می تواند متفاوت باشد و متقابلا نوع درمان نیز با توجه به علت ریزش، سن و جنسیت متفاوت است و اینکه گفته می شود یک محلول یا شامپو تمامی علل ریزش مو در همه افراد را درمان می کند یک گفته 100% غیر علمی است که صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  علل کم پشتی مو و راههای تقویت آن

به عنوان مثال: کمبود و ازدیاد آهن در بدن هر دو باعث ریزش موها می گردند، کمبود آهن موجب کم خونی شده و ریزش موها را به دنبال دارد و از طرفی دیگر ازدیاد آهن سبب اختلال در فعالیت غده تیروئید و همچنین باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد در بدن و از بین رفتن و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی که خاصیت آنتی اکسیدان دارند مانند ویتامین ث، ای، سلنیوم و غیره می شود که در نهایت سبب ریزش موها می گردد. حال تصور کنید یک مولتی ویتامین و مینرال که حاوی میزانی آهن(Iron) است برای عموم جهت جلوگیری از ریزش مو توصیه شود برای برخی که علت ریزش مو در آنان کمبود آهن می باشد مفید بوده اما برای سایرین که دچار کمبود نبوده و یا دارای ازدیاد این عنصر می باشند سبب افزایش ریزش مو و حتی بروز سایر مشکلات می گردد.

آیا ریزش مو قابل درمان است

در کشورهایی که نظام پزشکی آن ها با رسانه ها هماهنگ عمل می کند و قوانین پزشکی در حوزه تبلیغات به درستی اجرا می شوند این محصولات اجازه تبلیغ در رسانه های عمومی مانند تلویزیون، رادیو و حتی در داروخانه ها را ندارند، پس به طور جدی توصیه می کنیم بدون بررسی و نظر پزشک هیچ محصول و حتی محلولی را مورد استفاده قرار ندهید و به یاد داشته باشید اولین و مهمترین بخش در درمان ریزش مو تشخیص علل آن است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *