مراقبت از موهای معمولی

مراقبت از موهای معمولی

به دنبال راهنمایی در مورد چگونگی مراقبت از موهای خود هستید؟ درمورد مراقبت از موی خود فکر کنید احتمالا شما نوع پوست خود را شناسایی کرده اید و (امیدوارم!). چیزی که در مورد مراقبت از مو به شما داده می شود برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن است. ابتدا طبیعت موهای خود را (موهای چرب، موهای خشک و یا[bt_highlight] موهای معمولی[/bt_highlight]) مشخص کنید. اگر طبیعت موهای خود را نمی دانید، برای راهنمایی از یک متخصص مورد تایید در کلینیک پوست و مو کمک بگیرید.

در اینجا نحوۀ مراقبت از «موهای معمولی یا نرمال» شرح داده می شود؛ اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که جنس و طبیعت موهایشان معمولی است، با ما در این مقاله همراه باشید.

ویژگی های موی معمولی چیست؟

موی معمولی اغلب با مقدار سالمی از درخشش مو   که کاملا هم چرب نیست، مشخص می شود. لمس این نوع موها معمولاً نرم و آسان است. در واقع، از نظر بسیاری از افراد، اشخاصی که جنس موهایشان معمولی است انسان های خوش شانسی هستند! در هر حال، موهای معمولی هم مراقبت های خاصّ خود را نیاز دارند تا سلامت و زیبایی شان را حفظ کنند. افرادی که جنس موهایشان معمولی هست هم می توانند مشکلات زیادی را که اغلب در ارتباط با سایر انواع مو، از جمله ریزش مو، دیده می شود، تجربه کنند. بنابراین، راهنمایی هایی در مورد چگونگی مراقبت از موهای معمولی به شما ارائه می دهیم.

چگونگی مراقبت از موهای معمولی

  1.  شامپوی مو به صورت اسپری
    شامپو های سنتی می توانند رطوبت مو را از بین ببرند، به خصوص هنگامی که زیاد استفاده می شود. به جای اینکه هر روز موهایتان را بشوئید، این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید.
  2. وضعیت موهای شما
    پس از شامپو زدن به موها، برای باز گرداندن رطوبت مو از نرم کننده استفاده کنید تا به این ترتیب درخشندگی و نرمی ر هم به موهای خود باز گردانید. فقط مطمئن شوید که شامپو و/ یا نرم کننده را به طور کامل شستشو دهید.
  3.  یک ماسک موی روزانه استفاده کنید
    موهای شما از جوانب مختلفی تحت تأثیر موادّ مهاجم قرار می گیرند: آلودگی، اشعه های UV، آب کلردار. برای کمک به بهبود کیفیت کلی موهای شما و نگرانی های خاص، ماسک برای موهای معمولی را امتحان کنید. ماسک های مو برای استفاده آسان، زمان بسیار کمی را می گیرند و می توانید زمانی که در حال انجام کارهای مختلف روزمره هستید، از آن استفاده کنید.
  4. وقتی موهای خود راشانه می زنید،آرام باشید!
    شما مجبور نیستید برای داشتن موهای عالی و ایده آل موهای خود را 100 بار در روز بشویید. موهای خود را تا زمانی که خشک نیست، شانه کنید مگر اینکه موهایتان فرفری یا مجعد باشد. موی مرطوب شکننده تر از موهای خشک است که می تواند منجر به شکستن مو هنگام شستشو گردد. موقع شانه زدن موهای خود با ملایمت و آرامی شانه زدن را انجام دهید و از کشیدن مو و فشار آوردن به خودتان اجتناب کنید.
  5. کوتاهی منظم مو را انجام دهید
    اگر موهایتان دو شاخ شده یا به زبان دیگر دچار مو خوره شده اید، ساده ترین راه برای از بین بردن آن پایان دادن به این دوشاخگی ها، کوتاه کردن مو است. به این منظور هر شش تا هشت هفته یکبار، کوتاهی را انجام دهید. اگر کوتاهی را انجام ندهید، با گذر زمان آسیب بیشتری به مو وارد می شود  به وجود می آید زیرا این شکاف ها یا دو نیم شدن ها بیشتر بر روی ساقۀ مو حرکت می کند.
  6. اجازه دهید مو به طور طبیعی خشک شود
    آیا همیشه از سشوار، اتوی مو و دیگر لوازم خشک کنندۀ مو استفاده می کنید؟ شاید وقت آن رسیده است که مجددا در این رفتار خود بازبینی کنید. گرمای بیش از حد می تواند به موهای شما آسیب برساند، به خصوص هنگامی که روزانه استفاده می شود. اگر از ابزارهای خشک کنندۀ مو استفاده کنید، یک محصول حفاظتی حرارتی بکار ببرید و از پایین ترین درجه حرارت دستگاه استفاده کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *