شستن موها با نرم کننده بدون استفاده از شامپو

شستن موها با نرم کننده بدون استفاده از شامپو

شستن موها با نرم کننده بدون استفاده از شامپو

نرم کننده یکی از محصولات اصلی برای مو است که که شما باید داشته باشید زیرا برخلاف شامپو که نقش اصلی آن تمیز کردن مو و پوست سر است، نرم کننده مواد مغذی بیشتری را به موها اضافه کرده و باعث مرطوب، سالم و براق شدن آن‌ها می‌شود. به هرحال، برخی از افراد بنا بر دلایلی به شستن موها با نرم کننده بدون استفاده از شامپو علاقه و تمایل دارند زیرا بر این باورند که ظاهر بهتری به مو می‌دهد. امروزه، انواع مختلفی از نرم کننده وجود دارد که می‌توانید بعد از شامپو استفاده کنید و همچنین نرم کننده‌هایی نیز وجود دارند که پس از استفاده نیاز به شستشو ندارد. در این‌جا ۱۴ فایده شستن موها با نرم کننده بدون استفاده از شامپو را آورده‌ایم.

فایده شستن موها با نرم کننده بدون استفاده از شامپو

۱. افزایش حجم مو
انواع زیادی از مو وجود دارد اما بعضی موها هستند که زیبا به نظر نمی‌رسند زیرا حجم ندارند. شستن مو با نرم کننده ممکن است به حجم موها اضافه کرده و آن‌ها را به طور طبیعی زیبا کند.

۲. مناسب برای افرادی که موهای مجعد دوست دارند
برخی افراد موی صاف دوست دارند و برخی دیگر موی مجعد. استفاده از نرم کننده به تنهایی، موها را به طور طبیعی مجعدتر می‌کند.

شستن موها با نرم کننده بدون استفاده از شامپو

۳. نیازی نیست نگران خشکی و بی‌حالتی مو باشید
همه می‌دانند که خشکی و بی‌طراوتی مو به دلیل عدم رطوبت است. خوب، زیاد شامپو زدن به مو می‌تواند سبوم طبیعی را از بین برده و ظاهر مو را بد کند. به همین دلیل اگر موی خشکی دارید، شستن مو با نرم کننده می‌تواند گزینه خوبی باشد.

۴. حالت گرفتن راحت
مویی که رطوبت کافی دارد، راحت‌تر حالت می‌گیرد. شستن مو با نرم کننده، رطوبت بیشتری به مو اضافه کرده و حالت گرفتن آن را آسان‌تر می‌کند.

شستن موها با نرم کننده بدون استفاده از شامپو

۵. عدم نیاز به محصولات حالت دهنده بیشتر
زمانی که موهای خود را فقط با نرم کننده می‌شویید نیاز کمتری به محصولات حالت دهنده مو دارید زیرا موهای‌تان به راحتی حالت می‌گیرند. گاهی وقت‌ها مجبورید پول زیادی را برای حالت دادن موها خرج کنید اما زمانی که موهای‌تان رطوبت کافی داشته باشند، به این کار نیازی ندارید زیرا هر وقت بخواهید موهای‌تان حالت می‌گیرند.

۶. افزودن مواد مغذی به مو
نقش اصلی شامپو تمیز کردن مو و پوست سر است در حالی که نرم کننده مواد مغذی بیشتری را به مو می‌افزاید. اگر موهای خود را فقط با نرم کننده بشویید، مواد مغذی بیشتری را دریافت می‌کنید.

شستن موها با نرم کننده بدون استفاده از شامپو

۷. توقف شکستن موها
اگر دوست دارید موهای خود را حالت دهید، باید بدانید که گرمای اتوی مو یا اسپری‌های مو برای مو ضرر دارد. اضافه کردن رطوبت بیشتر به مو می‌تواند بعضی از این مشکلات را حل کند و شما می‌توانید این کار را با شستن با نرم کننده انجام دهید چرا که شامپو آن را بدتر می‌کند و نرم کننده بهتر.

 

۸. راه حلی برای پوست سر خشک و پوسته پوسته
خشکی و پوسته شدن پوست سر به دلیل عدم وجود رطوبت به وجود می‌آید. سبوم (چربی طبیعی پوست) که در پوست سر تولید می‌شود و می‌تواند مانند یک مرطوب کننده طبیعی عمل کند اما شامپو ممکن است سبوم را از بین برده و باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر ‌شود. به همین دلیل، استفاده تنها از نرم کننده راه حل خوبی برای خشکی پوست سر است.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  قرص برای رشد سریع مو

شستن موها با نرم کننده بدون استفاده از شامپو

۹. خداحافظی با گره خوردن‌های مو
یکی از نشانه‌های داشتن موهای خوب، گره نخوردن موهاست. اگر مو رطوبت کافی داشته باشد این اتفاق نمی‌افتد و شستن موها فقط با نرم کننده، رطوبت مورد نیاز موها را تامین می‌کند.

۱۰. جذب بهتر محصولات درمانی مو
زمانی که مو و پوست سر شما رطوبت مناسب و کافی را داشته باشد، جذب محصولات درمانی آسان‌تر می‌شود. برای مثال موها تمام خواص روغن نارگیل را دریافت می‌کنند یا این‌که تاثیر ماساژ سر برای افزایش رشد مو را بیشتر می‌کند چرا که پوست سر، آمادگی جذب این مواد را دارد.

شستن موها با نرم کننده بدون استفاده از شامپو

۱۱. تحریک رشد مو
همان‌گونه که در مورد قبلی گفته شد، قبل از انتخاب محصولات خاص مانند آلوئه‌ورا یا ترکیبات گیاهی برای افزایش رشد مو، باید ابتدا مو و پوست سر خود را آماده کنید.

۱۲. موهایی نرم‌تر و براق‌تر
یکی از دلایلی که مردم دوست دارند بعد از شامپو به موهای‌شان نرم کننده بزنند این است که این محصول موها را نرم و براق می‌کند. به هرحال، شستن موها فقط با نرم کننده در نرم‌تر شدن موها موثر است.

۱۳. مناسب برای موی فر
موی فر معمولا با وزی همراه است. بنابراین استفاده از نرم کننده برای موهای فر، حالت گرفتن موها را آسان‌تر می‌کند.

شستن موها با نرم کننده بدون استفاده از شامپو

۱۴. صرفه‌جویی در زمان
شستن موها فقط با نرم کننده برای افرادی که وقت شستن مو ندارند توصیه می‌شود زیرا زمانی که از شستن با شامپو می‌گذرید، در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید.

مواردی که قبل از حذف شامپو و شستن با نرم کننده باید در نظر بگیرید
خوب حالا می‌دانید که حذف شامپو و شستن موها فقط با نرم کننده فوایدی دارد. به هرحال، هنوز هم شامپو نقش مهمی را در تمیز کردن موها و پوست سر ایفا می‌کند در حالی که نرم کننده بیشتر برای موها مفید است تا پوست سر. در فهرست پایین مواردی را آورده‌ایم که قبل از حذف شامپو باید در نظر بگیرید.

– اگر می‌خواهید شامپو را حذف کنید باید نوع خوبی از نرم کننده را انتخاب کنید. شما نمی‌توانید از نرم کننده معمولی استفاد کنید و توصیه می‌شود از نرم کننده‌ای که خاصیت پاک کنندگی نیز دارد استفاده کنید.

– افرادی که پوست سرشان خشک است، مواد مغذی موجود در نرم کننده ممکن است برای‌شان مفید باشد اما افرادی که مشکلاتی مانند پوست سر چرب دارند، باید زمان بیشتری را صرف شستن نرم کننده از موها کنند.

– در موقعیت‌هایی مانند بعد از شنا، استفاده از نرم کننده به تنهایی توصیه نمی‌شود زیرا ترکیبات فعال موجود در نرم کننده به اندازه کافی قوی نیستند تا کلر را از روی موها بشویند.

به هرحال اگر می‌خواهید شامپو را حذف کرده و فقط از نرم کننده استفاده کنید، دانستن موارد بالا اهمیت دارد. اگرچه فایده شستن موها با نرم کننده بیشتر از موارد احتیاطی آن است اما باز هم باید در انتخاب نرم کننده دقت کنید چرا که نرم کننده معمولی بیشتر برای موها خوب است تا برای پوست سر.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *