گیاهانی که با ریزش مو مبارزه می کنند

گیاهانی که با ریزش مو مبارزه می کنند

گیاهانی که با ریزش مو مبارزه می کنند

گیاهانی که با ریزش مو مبارزه می کنند

 

هیچ کسی دوست ندارد با[bt_highlight] ریزش مو [/bt_highlight]درگیر شود. با اینحال بیشتر افراد با چنین شرایطی دست و پنجه نرم می کنند و همین امر می تواند حس اعتماد به نفس در مورد ظاهر را از بین ببرد. بر اساس مطالعات انجام شده شایع ترین علت ریزش مو شرایط پزشکی و وراثتی است. فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند در ریزش مو دخیل باشد. این شرایط در برگیرنده استرس های فیزیکی و احساسی، شروع مصرف یک داروی جدید، بیماری های خودایمنی، کمبود مواد مغذی، سیگار کشیدن بیش از حد، استفاده بیش از حد محصولات آرایشی مو، مراقبت نادرست از مو، رژیم غذایی ضعیف، مشکلات تیروئیدی، کم خونی، بارداری و شیمی درمانی است. به جای اینکه برای درمان ریزش مو به سراغ مواد شیمیایی بروید می توانید از مواد گیاهی استفاده کنید. استفاده از درمان های گیاهی، امن تر، ارزان تر و بهتر است.

گیاهانی که با ریزش مو مبارزه می کنند

 

درمان های گیاهی برای ریزش مو

آلوئه ورا:

آلوئه ورا یک گیاه مفید برای مبارزه با ریزش موست زیرا می تواند رشد موها را تحریک کند. این گیاه جریان خون به پوست سر را تحریک می کند و این موضوع بدین معنی است که مواد مغذی بیشتری به فولیکول های آن می رسد. این گیاه در برگیرنده ویتامین A ، C و E است که می تواند رشد سلول ها را ترویج نماید و باعث درخشندگی موها شود.

یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد آنزیم های موجود در آلوئه ورا از پوست سر در برابر بیماری ها محافظت می کند. این موضوع باعث می شود فرد موهای سالمی داشته باشد. این گیاه با شوره سر که باعث ریزش مو می شود نیز مبارزه می کند. برگ آلوئه ورای تازه را برش دهید و ژل آن را خارج نمایید. این ژل را بر روی پوست سر اعمال نمایید. آن را به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ژل بر روی پوست سر بماند. آن را با شامپوی ملایم شستشو دهید. این کار را هفته ای دو بار تکرار کنید.

گیاهانی که با ریزش مو مبارزه می کنند

رزماری:

رزماری نیز رشد موها را ترویج می کند. این موضوع باعث می شود جریان خون به پوست سر بهبود یابد و مواد مغذی به موها برسد. این گیاه از سفید شدن زودرس نیز پیشگیری می کند و مانع از تشکیل شوره سر می شود. علاوه بر این،برای درمان پوست سری که می خارد نیز مفید است. رزماری خاصیت آنتی باکتریایی دارد و می تواند موها را پاکسازی نماید و مانع از خارش و شوره سر شود. کمی رزماری تازه را به دو الی سه پیمانه آب داغ اضافه کنید و اجازه دهید برای 15 دقیقه دم بکشد. گیاه را بردارید و اجازه دهید آب آن خنک شود. از آب این گیاه برای شستشوی موهای خود استفاده کنید.

همچنین می توانید چند قطره از روغن رزماری را به دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون گرم اضافه نمایید و پوست سر را با آن ماساژ دهید. بعد از 45 دقیقه موهای خود را با شامپو بشویید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  چگونه با وجود ریزش مو زیبا به نظر برسید

گیاهانی که با ریزش مو مبارزه می کنند

چای ترش:

چای ترش یکی از گیاهانی است که می تواند از ریزش موها جلوگیری کند. این گیاه سرشار از ویتامین A و C و نیز امینواسیدهاست و می تواند با ریزش مو مبارزه کند. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد برگ های چای ترش و عصاره آن می تواند برای رشد مو بسیار موثر باشد. مقداری برگ چای ترش را به دو پیمانه روغن نارگیل فوق بکر اضافه کنید. ترکیب را گرم نمایید. روغن را صاف کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس آن را قبل از خواب روی پوست سر بمالید. موهای خود را صبح روز بعد بشویید. این کار را هفته ای دو الی سه بار تکرار کنید.

گیاهانی که با ریزش مو مبارزه می کنند

اسطوخودوس:

اسطوخودوس یکی از گیاهان شناخته شده اس است که می تواند به رشد موها کمک کند و مانع از ریزش آن شود. این ماده خاصیت آنتی باکتریایی دارد و با عفونت های موجود در پوست سر مبارزه می کند و در درمان شوره سر و پوست خشک بسیار موثر است. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد روغن اسطوخودوس می تواند باعث رشد سریع تر موها شود. با اینحال برای نتیجه گیری و تایید بهتر، به مطالعات بیشتری نیاز خواهیم داشت.

4 الی 5 قطره از روغن اسطوخودوس را با دو قاشق غذاخوری از روغن حامل ترکیب کنید. آن را روی پوست سر اعمال نمایید. اجازه دهید حداقل 20 الی 30 دقیقه بماند و سپس آن را شامپو بشویید. اینکار را هفته ای دو الی سه بار تکرار کنید. می توانید کمی روغن اسطوخودوس به شامپوی خود اضافه کنید.

نعناع:

نعناع نیز یکی از گیاهانی است که می تواند برای ریزش مو و بهبود سلامت آن مورد استفاده قرار گیرد. این گیاه جریان خون را به پوست سر تحریک می کند و به تحریک فولیکول های مو منجر می شود. روغن ضروری نعناع تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. حدود 5 قطره از روغن نعناع را با دو قاشق غذاخوری از روغن نارگیل یا روغن زیتون گرم ترکیب نمایید. پوست سر را با آن ماساژ دهید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. سپس موها را بشویید. اینکار را هفته ای دوباره تکرار کنید.

مریم گلی:

زمانی که صحبت از گیاهی برای رویش مو به میان می اید، مریم گلی گیاه مهمی خواهد بود. این گیاه سرشار از ویتامین های B، A، C پتاسیم، کلسیم است و رشد موها را تحریک می کند و مانع از ریزش آن ها می شود. این ماده می تواند تعادل استروژن را به همراه داشته باشد.

یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون را گرم کنید. 4 الی 5 قطره از روغن های مریم گلی،رزماری و اسطوخودوس به آن بیفزایید.

پوست سر را قبل از رفتن به رختخواب با آن ماساژ دهید. صبح روز بعد موهای خود را با شامپو بشویید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *