وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید

وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید

وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید

 

یکی از مهم‌ترین دلایل موهای کم پشت و نازک عوامل ارثی و ژنتیکی است که به شکل اختلال در هورمون‌های جنسی بروز می‌کند و به مرور باعث ریزش مو و نازک و شکنندگی آن می‌شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت‌ها، آلودگی‌های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و مراقبت و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی روی روند کم پشت و نازک شدن موها دارد ولی فقط این عوامل نیستند که باعث موهای کم پشت و نازک می‌شود چون گاهی وجود یک بیماری خاص هم باعث این ریزش می‌شود.

موهای کم پشت در کودکان

موی نوزاد اولین چیزی است که مادر و اطرافیان بعد از زایمان به آن نگاه می کنند و همه آرزو دارند فرزند متولد شده چه دختر باشد چه پسر، موهای زیادی داشته باشد. بسیاری از نوزادان وقتی متولد می شوند موهای کم پشت و نازکی دارند. موهای کم پشت در نوزادان زمان تولد بسیار طبیعی است.

وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید

جنس موی نوزاد بسیار نازک و لطیف است و همین موضوع باعث می شود [bt_highlight]پرپشت کردن مو [/bt_highlight] در شرایط عادی از حالت معمول کمتر دیده شود. از طرف دیگر، برخی نوزادان موهای کم پشت تر و برخی موی پرپشت تری دارند.

شرایط زندگی مادر تاثیری در رشد موی شیرخوار ندارد و بیشتر مسئله ژنتیک وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید در میان است. با این حال عفونت های پوستی از جمله درماتیت سبوروییک و اگزما و مسائل آلرژیک می تواند در کندی رشد مو یا ریزش آن تاثیر داشته باشد.

کمبود برخی املاح نیز می تواند باعث ریزش مو شود. اما در رژیم معمول این کمبودها بروز نمی کند و نیازی به دادن مکمل به شیرخوار نیست. گاهی متخصصان پوست برای تقویت موی شیرخواران مکمل هایی مثل بیوتین، سلیوم، زینک و ویتامین های گروه B تجویز می کنند که چندان هم تاثیرگذار نیست.

بهترین شامپو برای موهای کم پشت و نازک

ریچارد ماناح آرایشگر بین المللی به کسانی که موهای کم پشت و نازک دارند توصیه می کند به شامپوی خود اهمیت ویژه ای بدهند چون موها وقتی چرب می شوند نازک تر از همیشه نشان می دهند. وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید او همچنین توصیه می کند از شامپوهای حجم دهنده استفاده کنید وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید تا موها ظاهری ضخیم تر پیدا کنند. استفاده از شامپوی خشک برای جذب چربی ها و حجم دادن به ریشه مو نیز بسیار کمک کننده است.

به دنبال ترکیباتی مانند پانتنول (ویتامین ب ۵) و پروتئین جو دوسر باشیدوقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید  که سبب ضخیم شدن رشته‌ی موهایتان می‌شوند. استفاده از نرم‌کننده را متوقف نکنید، حتی اگر اغلب موهای شما را شل می‌کند. به جای آن قبل از شامپو زدن از نرم‌کننده استفاده کرده (موها کمتر چرب و روغنی می‌شود) و یا در انتها از ترکیب با فرمول سبک تر استفاده نمایید.

هیچ وقت برای افزایش حجم موهای کم پشت از تافت‌ و اسپری‌های چسبنده استفاده نکنید. وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید در عوض آنها را با شامپوهای حجم‌دهنده‌ و فرموله شده بر پایه نشاسته بشویید. وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید این شامپو‌ها چربی اضافی مو را گرفته و مو‌ها را از قسمت ریشه بالاتر از حد معمول نگه می‌دارند. محصولاتی سنگین و سیلیکون‌دار مانند تافت‌ها، فقط مو‌ها را به هم چسبانده و آنها را کم پشت و نازک‌تر نشان می‌دهند.

درمان گیاهی موهای کم پشت و استفاده از پودر حنا

پودر حنا را با سه قاشق ماست، مقداری آب یا نوشیدنی چای سبز مخلوط کرده (بهتر است از چای سبز دم‌کشیده استفاده شود)و یک شب در یخچال نگه دارید. روز بعد یک عدد تخم مرغ و دو قاشق آبلیمو به آن اضافه کرده و آن را به موهای‌تان آغشته کنید. حدود یک ساعت صبر کنید تا ماسک روی موهای شما خشک شود و سپس آن را شامپو زده و کاملا آبکشی کنید (هفته‌ای یک بار).

استفاده از روغن کرچک

در ظرفی متوسط مقداری مساوی از روغن کرچک وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید  و روغن نارگیل را مخلوط کنید و روی سرتان بریزید وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید و خوب آن را ماساژ دهید. سپس با شانه‌ای دانه درشت موها را خوب شانه کنید تا روغن حسابی به خورد موها برود. موها را با حوله‌ای گرم بپیچید و بعد از یک ساعت آنها را با شامپو شست‌وشو دهید. از آنجایی که این روش یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های ضخیم کردن موهای نازک است، یک یا دوبار در هفته آن را امتحان کنید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  با گیاهان دارویی موهای خود را رشد دهید

درمان کم پشتی مو با روش PRP یا PRGF ؟

روش درمانی PRP که قبلا بود روش بسیار خوبی بود که از پلاکت‌های غلیظ شده خون استفاده می‌کردند وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید که در این روش گاهی اوقات این پلاکت‌ها در بافت تزریق می‌شدند و فاکتورهای رشد را آزاد نمی‌کردند. در دنیا به این نتیجه رسیدند که ابتدا این فاکتورها را آزاد کنند و پس از آن به بافت تزریق کنند. من بعد به جای PRP که در واقع پلاسمای غنی‌شده است، PRGF یعنی فاکتورهای آزادشده از پلاکت در واقع یعنی Pelasma Rich Growth Factor استفاده می شود.

اگر بیمار با ریزش موی فعال شروع به درمان با PRGF کند به قطعیت می‌توانیم وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید بگوییم که درمان می‌شود. وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید در علم پزشکی بالای ۹۰ درصد را درمان قطعی می‌دانیم،وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنید  اما نباید انتظار معجزه داشت.

این نتیجه یک ماه بعد از شروع درمان شروع می‌شود و گاهی تا ۴ ماه به طول می‌انجامد، قطر موها زیاد شده و بعد از ۶ تا ۸ ماه حدود ۳۰-۲۰ درصد موی جدید رشد می کند که مجموع اتفاقات فوق موجب درمان ریزش و کم پشتی موی سر شده و از ایجاد طاسی جلوگیری می کند معمولا این نوع درمان‌ها برای طاس‌های مطلق انجام نمی‌شود و یک درمان ایده آل در ریزش های شدی و کم پشتی های موی سر، خصوصابرای خانمها، می باشد.

درمان کم پشتی موی سر خانم ها

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، درمان PRGF می تواند برای کم پشتی موی خانم ها موثر باشد. وقت آن رسیده موهای خود را پرپشت کنیداما در ادامه به موارد دیگری هم برای بهبود کم پشتی موی سر اشاره می شود.

استفاده از مکمل ها

مکمل ها می توانند تمام کمبودهای ویتامین و مواد معدنی را در برنامه غذایی تان بپوشانند. مواد مغذی همچون بیوتین و کراتین می تواند کمک تان کند، موهایی قوی تر و ضخیم تر بسازید.

برای کسانی که موهایشان نازک است دکتر دندی اینگلمن متخصص پوست مو توصیه می کند پودرهایی استفاده کنند که حاوی کراتین، بیوتین، ویتامین های B3، B5، B6، مس و زینک باشند. برخی مکمل ها نیز هستند که مخصوص تقویت رشد مو و ضخامت هستند. می توانید پس از مشورت با پزشک خود یکی از این روش ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از ماسک موی ترمیم کننده

دکتر جالیمن متخصص پوست و مو به مراجعینش که موهای کم پشت و نازک دارند توصیه می کند هفته ای یکبار از ماسک مو استفاده کنند تا قسمت های آسیب دیده ترمیم شوند و ظاهر آنها ضخیم تر شود. دقت داشته باشید ماسک مویی که استفاده می کنید باید سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین A و C و اسید چرب های ضروری باشد.

به تقویت کننده های رشد مو توجه کنید

این محصولات از طریق دوباره فعال کردن فولیکول‌های موهای خفته عمل می‌کنند. پس از چند ماه مصرف مرتب، موهای شما ممکن است کمتر نازک و کم پشت به نظر برسد و جمجمه‌ی شما با موهای رشد کرده‌ی جدید پوشانده شود. جنبه منفی آن: برنامه‌ی مورد نیاز استفاده دو بار در روز می‌تواند مانع رشد موهای شما شود – این ماده چرب و روغنی است.

یک رنگ موی جدید را دنبال کنید

رنگ موممکن است بهترین دارو باشد. افزودن رنگ ممکن است پوشش مو را ضخیم تر کرده و سبب شود که مو خشک تر اما ضخیم تر شود. برای حفظ الکتریسیته‌ی مو، یک ماسک موی هفتگی را امتحان کنید. از رنگ‌های بسیار تیره یا بسیار روشن خودداری کنید (زیرا هر دو سبب جلب توجه به سر شما می‌شوند). با افزودن تعدادی هایلایت یا رنگ‌های روشن در اطراف صورت به موهای خود عمق دهید – توجه کنید که هایلایت زیاد ممکن است رشته‌ها را نازک و ضعیف کند.

موهایتان را به شکلی جدید کوتاه کنید

مدیر دانشگاه پوست پنسیلوانیا می‌گوید: بسیاری از اوقات یک آرایشگر کاری بیشتر از آن چه که من می‌توانم انجام می‌دهد. گزینه‌هایی برای ضخیم نشان دادن مو وجود دارند که شامل یک کوتاهی لایه‌ای یا ژولیده، چتری‌هایی که روی شقیقه‌ها را بپوشاند یا یک سبک شلوغ بدون فرق یا بخش مرکزی هستند.

مواظب وسایل حرارتی باشید

مواظب باشید وسایل حرارتی موهایتان را خراب نکند. برای مثال ۴۰۰ درجه فارنهایت مسلما برای موهای نازک بسیار بالا است. پس مواظب درجه حرارتی که موهای کم پشت و نازک خود را در معرضش قرار می دهید باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *