مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو

مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو

مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو

هر چه سن افراد بیشتر می‌شود آن‌ها بیشتر به دنبال این هستند که موهایی سالم و قوی داشته باشند. موهای هر فرد به صورت طبیعی معمولا ماهی ۱/۲۵ سانتی‌متر و در طول یک سال ۱۵ سانتی‌متر رشد می‌کند. اینکه موهای شما چقدر سریع رشد کند به عواملی مانند سن، ژنتیک و رژیم غذایی‌تان بستگی دارد. طبیعتا در بین این موارد تنها چیزی که به دست شما قابل تغییر است رژیم غذایی شما است. در واقع مصرف یک رژیم غذایی فاقد مواد مغذی مناسب می‌تواند منجر به ریزش موهای شما شود. از طرف دیگر، خوردن یک رژیم غذایی متعادل با مواد مغذی مناسب می‌تواند به ارتقا [bt_highlight]رشد مو[/bt_highlight]ی شما کمک کند، به خصوص اگر شما تجربه کاهش مو به دلیل تغذیه ضعیف را داشته باشید. در ادامه این مطلب با چند ماده غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو آشنا خواهید شد.

مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو

مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو" src="http://www.kalleh.com/book/sites/default/public/content/insert_images/Hair-Growth1.jpg" alt="مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو" />

مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو

۱. تخم مرغ

تخم مرغ منبعی سرشار از پروتدین و بیوتین است. این دو ماده غذایی به تقویت مو کمک می‌کنند. خوردن پروتئین مناسب برای رشد مو مهم است چون فولیکول‌های مو از پروتئین تشکیل شده‌اند. عدم وجود پروتئین در رژیم غذایی باعث ریزش مو می‌شود.

وجود بیوتین برای تولید پروتیین مو به نام کراتین ضروری است. به همین دلیل است که مکمل‌های بیوتین اغلب برای رشد مو به بازار عرضه می‌شوند. همچنین تحقیقات نشان داده که کسانی که به کمبود بیوتین دچار هستند با استفاده از این ویتامین می‌توانند به رشد و تقویت مو خود کمک کنند.

مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو

۲. توت‌ها

میوه‌ها دارای ترکیبات و ویتامین‌هایی هستند که می‌توانند به رشد و تقویت مو کمک کنند. آن‌ها دارای ویتامین C که دارای خواص قوی آنتی اکسیدانی است، هستند. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند از فولیکول‌های مو در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  روغن زیتون برای پر پشت شدن مو

رادیکال‌های آزاد به صورت طبیعی در بدن و محیط اطراف ما وجود دارند. برای مثال یک فنجان توت فرنگی ۱۴۱ درصد از ویتامین C مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند. همچنین بدن از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می‌کند. کلاژن به تقویت مو کمک و از شکستن و خرد شدن آن جلوگیری می‌کند.

مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو

۳. اسفناج

اسفناج یک گیاه سبز سالم است که سرشار از مواد مغذی مفید مانند اسید فولیک، آهن، ویتامین A و C است که همه آن‌ها به رشد مو کمک می‌کنند. ویتامین A به غده‌های چربی پوست کمک می‌کند که چربی تولید کنند.

این ماده روغنی به مرطوب کردن پوست سر کمک می‌کند تا مو را سالم نگه دارد. یک فنجان اسفناج ۵۴ درصد از ویتامین مصرفی روزانه شما را تامین می‌کند.

۴. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع خوبی از بتاکاروتن است. بدن این ترکیب را به ویتامین A تبدیل می‌کند و ویتامین A روی سلامت مو تاثیر می‌گذارد. یک عدد سیب زمینی شیرین متوسط تقریبا 4 برابر ویتامین بتاکاروتن مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند. تحقیقات نشان داده که ویتامین A تولید چربی را در بدن تقویت می‌کند و به سالم ماندن مو کمک می‌کند.

۵. آووکادو

آووکادو یک ماده غذایی خوشمزه و مقوی است که سرشار از مواد مغذی است. همچنین این ماده غذایی سرشار از ویتامین E است که به رشد و تقویت مو کمک می‌کند. یک آووکادو متوسط ۲۱ درصد از ویتامین E مورد نیاز روزانه بدن شما را تامین می‌کند. ویتامین E مانند ویتامین C دارای آنتی اکسیدان است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *