معجزه ای برای رشد قدی مو

معجزه ای برای رشد قدی مو

معجزه ای برای رشد قدی مو

رشد مو:

در حقیقت موی دوستان شما سریع‌تر از شما رشد نمی‌کند. بلکه ضخامت‌ و تراکم بیشتر موهای آنهاست که چنین تصوری را برای شما ایجاد کرده است. علاوه بر این دوستان‌تان ممکن است برخلاف شما با ریزش جدی موی سرشان مواجه نباشند. همه‌ی این موارد خبر از موهای سالم‌تر آنها می‌دهد و این چیزی است که شما هم باید به دنبالش باشید! موهایی سالم و فاقد موخوره بهتر می‌توانند رشد کنند؛ زمانی که موی شما ضخیم ‌تر و متراکم ‌تر شود بلندتر به‌نظر خواهد رسید.

معجزه ای برای رشد قدی مو

از لحاظ فیزیکی رفتار درستی با موها داشته باشید.
مواد مغذیِ لازم را برای رشد موی سالم به بدن‌تان برسانید.
به مراقبت از مو و حفظ سلامت آن اهمیت بدهید.

ماساژ پوست سر:

ماساژ می‌تواند جریان خون را در پوست سر و [bt_highlight]رشد مو [/bt_highlight]شما افزایش بدهد و فعالیت فولیکول‌های مو را تقویت کند. زمانی که فولیکول‌های بیشتری فعال باشند تعداد موهای بیشتری خواهید داشت، معجزه ای برای رشد قدی مو بنابراین موهایتان بلندتر به‌نظر خواهد آمد.

 

ماساژ با روغن‌های عصاره‌ای

یک یا دو نوع روغن عصاره‌ای تهیه کنید:نعناع، روغن درخت چای، روغن لیمو. روغن را کمی گرم کنید. پوست سر را به مدت ۲۰ دقیقه با حرکات دورانی ماساژ بدهید. به مدت ۳۰ دقیقه مو و پوست‌ سرتان را به حال خود رها کنید. نهایتا سرتان را بشویید تا در رشد مو تقویت شود.

به روش وارونگی خم شوید یا از روی تخت سرتان را آویزان کنید تا رشد موها به شکل وارونه قرار بگیرند. در این حالت سر شما پایین تر از قلب‌تان قرار می‌گیرد و خون بیشتری به فولیکول‌های مو می‌رسد. در همین حالت جلوی سر، پشت و دو طرف پوست سرتان را با حرکات دورانی به مدت ۵ دقیقه ماساژ بدهید. این کار به جریان یافتن خون در پوست سر و رشد مو کمک می‌کند.

نوک ‌گیری موهایتان را به ‌طور دوره‌ای :

این کار برای رشد موی شما ضرورت دارد.به این دلیل که موهای پر از موخوره به هم گره می‌خورند، و سر آنها چند شاخه می‌شود. موخوره‌ها تا ریشه‌ی مو بالا می‌روند، چنین موهایی نهایتا می‌میرند و از سر جدا می‌شوند. اگر به ‌موقع به داد موخوره نرسید و آنها را کوتاه نکنید شکستن موهایی که چندشاخه شده نهایتا موهای کوتاه‌تری برای‌تان باقی خواهد گذاشت، بنابراین نوک‌گیری سلامت رشد مو را در درازمدت تضمین می‌کند.

بدون در نظر گرفتن وضعیت خاص رشد موی هر فرد، می‌توان به‌صورت کلی توصیه کرد که هر۱۰ تا ۱۲ هفته ۳میلی‌مترِ انتهاییِ موها را کوتاه کنید.

درست مصرف کردن شامپو:

بسیاری از ما از شامپو برای شستن موها کمک می‌گیریم و گمان می‌کنیم که شستن آلودگی‌ها از روی مو برای سلامت آن خوب است. اما شاید ندانید که شامپو علاوه بر آلودگی‌ها می‌تواند چربی طبیعی مو را که برای نرمی و استحکام آن ضروری است از بین ببرد و مو را خشک و ضعیف کند. بهتر است: استفاده ‌تان را از شامپو به حداکثر دوبار در هفته کاهش بدهید و به‌ جای آن برای شستن موها از کاندیشنر (شامپوهایی که بیشتر به تقویت و لطافت مو کمک می‌کنند) استفاده کنید. معجزه ای برای رشد قدی مو زمانی که واقعا نیاز به استفاده از شامپو داشتید این کار را با ملایمت انجام بدهید: با کف شامپو تنها روی پوست سر (و نه ساقه‌ی موها) را شست‌وشو دهید؛ وقتی دارید سرتان را آب می‌کشید ساقه‌ی موها در تماس با کف شامپو شسته می‌شوند.

استفاده بیشتر ازکاندیشنر:

هر بار که حمام می‌کنید از کاندیشنر استفاده کنید، عدم استفاده از این محصولات نگهدارنده‌ی ‌مو پس از شامپوزدن بدترین کاری است که می‌توانید برای موهایتان انجام بدهید. به‌ یاد داشته باشید که در اثر رنگ کردن و به‌کار بردن حرارت، انتهای موها باریک‌ تر می‌شوند. نرم ‌کننده به بازسازی چربی و پروتئین از دست‌رفته‌ی ساقه‌ی مو کمک می‌کند، همچنین منافذ کوتیکول (پوشش شاخی سطح ساقه‌ی مو) را می‌بندد و مانع آسیب بیشتر به آن می‌شود تا بتوانید رشد سریع مو را تجربه کنید.

در انتهای حمام موها را با آب سرد آب بکشید:

این کار واقعا به رشد سریع مو، سالم و درخشان نگه‌ داشتن موها کمک می‌کند. آب سرد لایه‌ ی سطحی ساقه‌ی مو را صیقلی می‌کند و با این کار مانع از دست دادن رطوبت و آسیب رسیدن به مو می‌شود. کافی است برای چند ثانیه موها را در تماس با آب سرد قرار بدهید، این یک قدم اضافی در حمام در طولانی‌مدت می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

درست شانه زدن موها:

شانه زدن دائمی موها می‌تواند به آن آسیب بزند. زمانی که می‌خواهید موی خیس را شانه کنید حتما از پایین موها شروع کنید و به سمت بالا پیش بروید، ما اغلب از ریشه‌ی موها شانه زدن را آغاز می‌کنیم اما این کار گره‌های کوچک را به گره‌هایی بزرگ تبدیل می‌کند و می‌تواند باعث کنده شدن مو شود.

استفاده از ماسک‌های روغنی و مرطوب‌کننده :

موهایی که به سرشانه یا پایین‌تر از آن رسیده‌اند چندین سال عمر دارند و برای مراقبت از آنها صرفا استفاده از نرم‌کننده‌ها کفایت نمی‌کند.معجزه ای برای رشد قدی مو  از ماسک‌ها و روغن‌های مرطوب‌کننده به‌صورت هفتگی استفاده کنید. معجزه ای برای رشد قدی مو این روغن‌ها ساقه‌ی مو را با اسیدهای چرب آغشته می‌کنند، معجزه ای برای رشد قدی مو و وقتی با شامپوی معمولی آنها را از موها می‌شوییدمعجزه ای برای رشد قدی مو  این اسیدهای چرب در مو جای می‌گیرند.

طرز تهیه چتد ماسک خانگی:

ماسک روغن نارگیلیک پیمانه روغن نارگیل تصفیه ‌نشده را با یک قاشق از هریک از روغن‌های بادام،معجزه ای برای رشد قدی مو  ماکادمیا و جوجوبا که در اختیار دارید مخلوط کنید. به این دلیل که روغن‌ها روی موی خشک خوب پخش نمی‌شوند بهتر است معجزه ای برای رشد قدی مو آن را روی موی نمدار استفاده کنید، معجزه ای برای رشد قدی مو بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس مانند همیشه آن را با شامپو بشویید و نرم‌کننده بزنید.
ماسک روغن کرچک روغن کرچک غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری، به‌خصوص امگا ۹ است.معجزه ای برای رشد قدی مو معجزه ای برای رشد قدی مو  روغن کرچک به‌طور طبیعی به رشد سریع مو کمک می‌کند. از آنجا که این روغن چسبناک است آن را با مقدار مساوی از روغن زیتون، بادام یا نارگیل مخلوط کنید. پوست سرتان را با این مخلوط به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه ماساژ بدهید و بعد از آن سرتان را با شامپو بشویید.

می‌توانید روغن‌های عصاره‌ای دیگری به‌خصوص روغن رزماری، نعناع، اکالیپتوس، اسطوخودوس، معجزه ای برای رشد قدی مو و آویشن را به روغن کرچک اضافه کنید و روی موها بمالید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  قرص برای رشد سریع مو

استفاده از تخم مرغ برای رشد مو:

تخم ‌مرغ برای رشد سریع مو بسیار مفید است زیرا ترکیبی از پروتئین، آهن، سولفور، فسفر، زینک و سلنیوم است که باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. همچنین قدرت مرطوب‌کنندگی‌ بالای آن می‌تواند مانع خشکی و نازک شدن موها بشود.بنابراین حداقل ماهی یک بار از ماسک تخم‌مرغ استفاده کنید

تهیه‌ی چند ماسک‌های مو با تخم‌مرغ:

تخم‌مرغ را بشکنید و آن را داخل ظرف بریزید سپس تا صاف شدن مایع بهم بزنید. ماست را به این مایع اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا مایع خامه‌ مانندی ایجاد شود. این مایع را روی موی خیس‌تان قرار بدهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. بعد از این مدت ماسک را از روی موهایتان بشویید.
یک تخم‌مرغ را هم بزنید. چهار قاشق روغن دانه‌ی انگور و چند قطره روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کنید. مخلوط را به موها و پوست سرتان بمالید و به مدت نیم ساعت به حال خود بگذارید. نهایتا آن را با آب و شامپو مثل همیشه بشویید.
دو زده‌ی تخم‌مرغ را با روغن زیتون خالص با اسیدیته ‌ی پایین (extra-virgin olive oil) مخلوط کنید و به سر بمالید. بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند. سپس موی خود را با شامپو بشویید.
تخم‌مرغ را هم بزنید، یک فنجان شیر و دو قاشق روغن زیتون خالص و آب نیمی از لیمو ترش را به آن اضافه کنید. معجزه ای برای رشد قدی مو این مواد را مخلوط کنید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید. سپس موهایتان را بشویید و آبکشی کنید.

دم‌کرده‌های گیاهی :

گیاهانی مانند رزماری، نعناع گربه‌ای، گزنه، باباآدم، گیاه دم اسبی، معجزه ای برای رشد قدی مو و مریم گلی به رشد سریع مو کمک می‌کنند. رزماری، به‌خصوص، برای رشد مو فوق‌العاده است زیرا باعث تحریک فولیکول‌های مو می‌شود. رزماری علاوه بر این، طره‌ی گیسوان شما را درخشان می‌کند.

چای سبز نیز حاوی پلی فنول‌هاست و با خواص ضد التهابی خود به [bt_highlight]رشد مو [/bt_highlight]کمک می‌کند.معجزه ای برای رشد قدی مو  به علاوه، معجزه ای برای رشد قدی مو بسیاری از گیاهان با بهبود گردش خون رشد مو را تحریک می‌کنند.

طرز استفاده:

هریک از این گیاهان را در آب داغ به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دم کنید. مایع به‌دست آمده را صاف کنید و بعد از خنک شدن در ظرفی بریزید.معجزه ای برای رشد قدی مو  بعد از استفاده از شامپو و نرم‌کننده و آب‌کشی موها این دم‌کرده را به عنوان آب‌کشی نهایی به کار ببرید.معجزه ای برای رشد قدی مو  علاوه بر تحریک رشد مو، این کار موها را تقویت می‌کند و آنها را نرم و حالت‌پذیر می‌کند.
همچنین می‌توانید دم‌کرده‌‌های گیاهی یا روغن‌های عصاره‌ای ضروری را در شامپوی خود مخلوط کنید.
یا چای گیاهی را به‌صورت خوراکی میل کنید.

 

تقویت مو با آلوئه ورا :

آلوئه ورا به رشد سریع مو کمک و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. آلوئه ورا همچنین با شوره‌ سر مقابله می‌کند و درخشش طبیعی موها را بازمی‌گرداند.ژل آلوئه ورای تازه را با مقدار کمی آب لیموی تازه مخلوط کنید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند.معجزه ای برای رشد قدی مو  سپس موهای خود را بشویید. این کار را هریک یا دو هفته تکرار کنید.شما همچنین می‌توانید ژل آلوئه ورا را با مقدار مساوی از شیر نارگیل و روغن جوانه گندم مخلوط کنید و روی موها بمالید.

موهایتان را مدت زیادی مدل گوجه‌ای جمع نکنید:

گوجه‌کردن موها بالای سر به ساختار موها آسیب می‌زند و در طولانی‌مدت موجب [bt_highlight]ریزش مو[/bt_highlight] می‌شود. این مدل بستن مو زیبا به‌نظر می‌رسد و یکی از رایج‌ترین مدل‌های مو در سال‌های اخیر بوده است. شاید پیروی نکردن از مدهای روز کار سختی باشد اما موهایتان را به مدت‌طولانی مدل گوجه‌ای درست نکنید یا آنها را سفت جمع نکنید. این کار به ساختار موها آسیب وارد می‌کند و رشته‌های ضعیف مو شکسته می‌شود.

موهایتان را در حوله‌های بزرگ نپیچید:

این کار باعث شکستن موها می‌شود. موها لابه‌لای آن همه الیاف بافته شده گیر می‌کنند و از آنجا که زنان اکثرا حوله را خیلی سفت می‌بندند رشته‌های لطیف مو در اطراف صورت مستعد شکستن می‌شوند. به جای حوله‌های بزرگ با الیاف درشت از حوله‌های حمام کوچک‌تر و لطیف‌تر که ریزالیاف دارند استفاده کنید.

دور انداختن روبالشی های زبر:

پیشنهاد ما استفاده از روبالشی با پارچه‌ی ساتن یا پارچه‌ای است که سطحی صیقلی‌تری دارد. پارچه‌ی زبر می‌تواند اصطکاک بیشتری با مو ایجاد کند و صبح‌ها با گره‌های بیشتری در موهایتان بیدار شوید

استفاده نکردن از کش مو :

اگر موی دکلره شده، خشک یا خیلی حساس دارید هرگز از کش مو استفاده نکنید مو آن‌قدر در اثر مواد شیمیایی شکننده و آسیب‌پذیر شده است که جا‌به‌جا شکسته شده و ریخته است، انگار کسی آن را کوتاه کرده باشد. وقتی مو خاصیت کشسانی خود را از دست داده باشد در ناحیه‌ی تحت فشار می‌شکند. پس اگر می‌خواهید شاهد رشد سریع موهایتان باشید برای نگه ‌داشتن موهایتان به‌جای کش از کلیپس‌های کوچک و سنجاق‌های مو در اندازه‌های مختلف استفاده کنید.
پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و مغذی :

داشتن رژیم غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین‌های حیاتی و مواد معدنی ضروری، پیش‌ نیاز رشد سریع مو و سلامت آن است. به دنبال غذاهایی با ویتامین A، B، C، E، آهن، زینک، مس، منیزیم و سلنیوم باشید. ویتامین‌های گروه B به ‌طور مشخص در رشد سریع مو اهمیت دارند. مراقب کمبود مواد مغذی در بدن‌تان باشید
زیرا :

رشد سریع مو را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهند. برای مثال کمبود ویتامین E و روی منجر به نازکی و ریختن موها می‌شود.تنوع را در رژیم غذایی ‌تان رعایت کنید. شیر، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، دانه‌های سبوس‌دار، ماهی سالمون، اسفناج، بروکلی، فلفل دلمه‌ ای، کلم، جعفری، گریپ فروت، آواکادو، نان سبوس‌دار، جو، یونجه می‌توانند مواد مغذی را به بدن و فولیکول‌های موی شما برسانند. علاوه بر این از آب سبزیجات و میوه‌های تازه مانند، پرتقال، گریپ فروت، هویج، شلغم و کاهو میل کنید.

۱۲ خوراکی طبیعی برای جلوگیری از ریزش مودرمان ریزش مو با استفاده از ویتامین‌ها و مواد معدنی موی افراد در مدت یک ماه، بین ۶ میلی‌متر تا ۱٫۳ سانتی‌متر رشد می‌کند. گرچه، عوامل ژنتیکی در تفاوت‌ میزان رشد موها نقش دارند، اما این تفاوت‌ها کمتر از آن است که به نظر می‌رسد. همچنین هیچ فرمول علمی اثبات‌شده‌ای برای سرعت بخشیدن یا تحریک رشد مو بیش از اندازه‌ی طبیعی آن وجود ندارد. بنابراین ویدئوهایی که ادعا می‌کنند می‌توانید در عرض چند هفته ۱۰-۷ سانتی‌متر موهایتان را بلند کنید گمراه‌کننده هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *