مشكلات موي شما در 3ماه آینده

مشكلات موي شما در 3ماه آینده

مشكلات موي شما در 3ماه آینده

در فصل تابستان عوامل زيادي وجود دارند كه هر كدام از آن‌ها به تنهايي مي‌توانند به نوعي به سلامت موهاي شما آسيب برسانند. از نور شديد خورشيد گرفته تا نمك موجود در آب دريا و حتي كلر استخرها كه هر كدام به نوبه‌خودشان مي‌توانند موهاي شما را خشك، شكننده و آسيب‌پذير كنند. از طرف ديگر رطوبت و تعريق هم احتمال ابتلا به بيماري‌هاي پوستي مثل قارچ‌ها را بيشتر مي‌كند. بنابراين در اين فصل بيشتر از هر وقت ديگر بايد مراقبت سلامت موهاي‌تان باشيد.


بيشتر از هميشه مراقب باشيد

معمولا در فصل‌هاي گرم سال بيشتر از هميشه شاهد شيوع بيماري‌هاي پوست و مو به‌خصوص عارضه‌هاي ناشي از قارچ‌هاي سطحي هستيم.

پوست و مو در اين فصول بيشتر از هميشه در معرض آسيب قرار دارند، به‌طوري كه اغلب همراه با گرم شدن هوا، شيوع عفونت‌هاي قارچي در سر و حتي ناخن‌ها بيش‌ازپيش مي‌شود. پيدايش اين عارضه هم از اين روست كه اصولا در رطوبت‌ و گرما، محيط براي رشد ميكروارگانيسم‌هايي مانند ميكروباكتري‌ها و حتي عفونت‌هاي شايعي مثل زرد زخم، قارچ‌هاي سطحي و ويروس‌ها بيشتر از قبل فراهم مي‌شود. بنابراين همزمان با گرم شدن هوا در بهار و به‌خصوص تابستان، بايد نسبت به مراقبت از موها خيلي بيشتر از ديگر فصول سال حساس باشيد. فرقي هم نمي‌كند، موهاي شما بلند باشند يا كوتاه چون در هر صورت به‌دليل مناسب‌ بودن محيط براي رشد ميكروارگانيسم‌ها در اين شرايط، مراقبت ويژه از موها و حتي پوست كف سر بسيار ضروري است.

مشكلات موي شما در 3ماه آینده


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مشكلات موي شما در 3ماه آینده

كلاه  بگذاريد

نور آفتاب يكي از عواملي است كه تماس آن با موهاي شما به‌خصوص در بلندمدت مي‌تواند مشكلاتي مثل شكنندگي و تخريب را به‌دنبال داشته باشد.

آقايان براي در امان ماندن از اين عوارض مي‌توانند از كلاه استفاده كنند اما نوع كلاه مهم است؛ معمولا كلاه‌هاي مناسب فصل تابستان طوري طراحي شده‌اند كه هوا بتواند در آن جريان داشته باشد. اين ويژگي از تعريق و ايجاد رطوبت كه از عوامل اصلي ايجاد حساسيت‌ و بيماري‌هاي پوستي هستند جلو‌گيري مي‌كند. در مورد خانم‌ها اين مراقبت ساده‌تر است چون روسري خودبه‌خود مانع از تابش مستقيم نور آفتاب به موهاي آن‌ها مي‌شود. البته خانم‌ها هم بايد در انتخاب روسري‌هاي مناسب در اين فصل دقت كنند. معمولا روسري‌هاي رنگ روشن و نخي انتخاب مناسبي هستند چون هم نور خورشيد را منعكس مي‌كنند و همين كه از تعريق زياد و عوارض ناشي از آن در پوست سر جلوگيري مي‌كنند.


مشكلات موي شما در 3ماه آینده

موهاي‌تان  را باز بگذرايد

معمولا توصيه مي‌شود در فصل تابستان موهاي خود را كوتاه نگه‌داريد چون موهاي كوتاه شست‌وشو را راحت‌تر مي‌كند و از طرف ديگر امكان عبور جريان هوا در بين تارهاي مو در اين حالت به‌مراتب بيشتر از زماني است كه موها‌ي شما بلند است.

توصيه من به خانم‌هايي كه موهاي بلند دارند اين است كه زير روسري يا مقنعه موهاي خود را لااقل براي ساعاتي از روز باز بگذارند؛ اين روش عبور جريان هوا در ميان تارهاي مو را راحت‌تر مي‌كند، هر چند كه ممكن است در ظاهر به دليل باز بودن موها شما بيشتر از هميشه احساس گرما كنيد. به هر حال به ياد داشته باشيد، باز نگهداشتن موها ريسك ابتلا به بيماري‌هاي پوست سر و متعاقب آن مو را كمتر مي‌كند. در كنار اين روش‌ها شست‌و‌شوي موها بعد از تماس طولاني با نور آفتاب و گرما نيز سهم زيادي در كاهش اين مشكلات دارد. بنابراين توصيه من به آقايان و خانم‌ها كوتاه نگهداشتن موها تا جاي ممكن و در كنار آن دوش گرفتن‌هاي مكرر است.


مشكلات موي شما در 3ماه آینده

حمله شپش‌ها!

شپش سر هم نوعي ديگر از بيماري‌هاي انگلي است كه با شروع فصل گرم سال بيشتر از هميشه شاهد آن هستيم.

معمولا رطوبت، گرما و به‌دنبال آن تعريق زياد، محيط را براي تكثير اين انگل بيشتر از هميشه آماده مي‌كند. همين فضاي آماده رشد، دليلي است براي اين‌كه بر خلاف تصوري كه مبني‌بر ريشه كن شدن اين عارضه در ذهن‌ها وجود دارد، ما در فصل تابستان حتي بيشتر از هميشه شاهد بروز آن باشيم. البته شيوع اين بيماري در فصل تابستان يك دليل عمده‌ ديگر هم دارد؛ آن هم گرايش به شنا در اين فصل است. آب آلوده استخرها هم به نوبه‌خود تاثير بسزايي در ايجاد اين بيماري دارد، چون آلودگي از اين طريق به‌راحتي به ديگران سرايت مي‌كند. بنا به اين دلايل همان‌طور كه پيش از اين هم تذكر داده شده بود، مراقبت از موها در اين فصل اهميت بسيار زيادي پيدا مي‌كند. به‌طور كلي شست‌وشوي مرتب، دوش گرفتن‌هاي هر روزه و خشك كردن موها در هواي آزاد از جمله راه‌هاي پيشگيري است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد. علاوه‌بر اين افرادي كه اهل شنا كردن در فصل تابستان هستند بايد در انتخاب استخرهاي شنا هم دقت زيادي به خرج بدهند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  محلول ضد ریزش مو شرکت رویش سبز لاوین

مشكلات موي شما در 3ماه آینده
خارش‌هاي ناگهاني پوست سرتان را جدي بگيريد

مشكلات موي شما در 3ماه آینده

يكي از بيماري‌هاي پوستي كه در فصل گرم سال شاهد آن هستيم، عفونت قارچي درماتيت سبورئيك است. شيوع اين بيماري كه مشخصا پوست كف سر را هدف مي‌گيرد در فصل گرم بسيار زياد است و خيلي از افراد را چه زن و چه مرد با دردسر روبه‌رو مي‌كند. معمولا خارش‌هاي شديد پوست سر، پوسته‌ريزي و التهاب كف سر از نشانه‌هاي بارز ابتلا به اين بيماري هستند. گاهي حتي التهاب ناشي از اين بيماري ناحيه ابروها را هم در بر مي‌گيرد، به‌طوري كه قرمزي و پوسته‌ريزي در قسمت ابروها هم ديده مي‌شود. در اين شرايط بهترين راه، مراجعه به متخصصان پوست و مو است، چون عامل اصلي ايجاد اين مشكل نوعي بيماري عفوني است كه بدون درمان‌ دارويي برطرف نمي‌شود. بنابراين اگر با خارش غيرمنتظره پوست‌ سر و التهاب ناشي از آن در كف‌سرتان روبه‌رو هستيد، بهتر است حتما با مراجعه به متخصصان پوست و درمان براي مشكل‌تان وقت بگذاريد.


 

شست‌وشوي مكرر روزانه اجازه نمي‌دهد كه محيط براي رشد احتمالي ميكروب‌ و قارچ‌ها آماده باشد و به سلامت موهاي شما كمك زيادي مي‌كند. البته يادآوري اين نكته ضروري است كه سرد يا گرم بودن آب در نتيجه نهايي يعني پاكيزگي پوست سر و موها اثر چنداني ندارد.

 


مشكلات موي شما در 3ماه آینده

از كدام شامپو بايد استفاده كنم؟!

وقتي قرار است دوش گرفتن هر روز يا حداقل يك روز درميان در برنامه روزنامه‌ قرار بگيرد، خودبه‌خود بحث انتخاب نوع شامپو و تعداد دفعات آن هم مطرح مي‌شود. اما يادتان باشد، در اين شرايط تنها يك چيز عامل تعيين‌كننده نوع شامپو مصرفي شما و حتي تعداد دفعاتي است كه بايد سرتان را بشوييد و آن اين است كه شما بايد قبل از هر نوع انتخابي جنس موهاي‌تان را بشناسيد. خشك يا چرب بودن موهاي شما راهنماي اصلي در انتخاب شامپوست. اگر موهاي شما چرب است بايد از شامپو مخصوص موهاي چرب استفاده كنيد و همين‌طور اگر خشك يا معمولي است انتخابي متناسب داشته باشيد. دقت كنيد، برند شامپو هيچ نقشي در تاثير‌گذاري واقعي آن ندارد. فقط گاهي عادت شستن با يك نوع شامپوي خاص اين ذهنيت را به‌وجود مي‌آورد كه موهاي شما با فلان شامپو سازگار است و با ديگري نه. در مورد تعداد دفعات شست‌وشو با شامپو نيز همچنان جنس موهاي شماست كه تعيين‌كننده است. اگر موهاي شما خشك است به‌طور طبيعي بايد از شستن زيادازحد آن با شامپو خودداري كنيد و در مقابل موهاي چرب براي تميز شدن خودبه‌خود در هر استحمام به تعداد دفعات شست‌وشوي بيشتري نياز دارند. ميزان مصرف شامپو در هر بار شست‌وشو نيز بستگی به میزان آلودگی مو، پوست سر و همين‌طور بلندی موي شما دارد اما به‌عنوان یک قاعده کلی بد نيست بدانيد میزان مصرف شامپو باید به اندازه‌‌ای باشد که موقع شست و‌شو کفي كه از آن ايجاد مي‌شود بتواند تمام سطح موي شما را بپوشاند البته دانستن اين نكته هم بد نيست كه شما قبل از استفاده از شامپو بايد موها را كاملا آبكشي كنيد و زماني موهاي‌تان را به شامپو آغشته كنيد كه كاملا خيس باشند.


مشكلات موي شما در 3ماه آینده
وقتي دريا مي‌رويد

اگر خيال داريد در فصل تابستان به شهرهاي ساحلي سفر كنيد يادتان باشد اگر آب شور دریا بدون شست‌وشو روی مو خشک شود مقدار زیادی از رسوب نمک روی سطح آن انباشته شده و در نتيجه خشکی و سنگینی مو را به‌دنبال دارد بنابراين اگر قرار است براي مدت طولاني در دريا شنا كنيد بايد حتما بعد از شنا موهاي‌تان را با دقت بشوييد و اجازه ندهيد كريستال‌هاي ريز نمك روي تار موهاي شما باقي بمانند. در مورد استخر‌ها هم اين کلر موجود در آب استخر است كه ضرورت مراقبت از مو به‌خصوص در مورد موهاي رنگ شده را بيشتر مي‌كند. چون كلر در حقيقت یک بی‌رنگ کننده ضعیف است که باعث از بین رفتن رنگدانه‌های مو البته به مرور زمان می‌شود. بنابراين اگر اهل شنا و استخر هستيد بايد دقت كنيد بعد از شنا، مو‌هاي‌تان را خوب بشوييد و آبكشي كنيد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *