قرص رشد مو کانادایی

قرص رشد مو کانادایی

قرص رشد مو کانادایی

 

ریزش مو از مشکلاتی است که همه مردم دنیا با آن مواجه هستند. عوامل فراوانی در ریزش مو موثر شناخته شده اند. ریزش مو در برخی از بیماری ها بعنوان نشانه بیماری به شمار می آید. استعداد ژنتیکی و اختلالات هورمونی نیز در این زمینه حائز اهمیت هستند. رژیم غذایی هم از عواملی است که نمی توان نقش آن را در افزایش رشد و سلامت موها نادیده گرفت. بطوریکه مشخص شده است دلیل اصلی ریزش مو در زنان کمبود مواد تغذیه ای می باشد. تاثیر مواد تغذیه ای در [bt_highlight]رشد مو[/bt_highlight]های بدن و پیشگیری از ریزش آنها موضوعی است که بیش از هر موضوع دیگری توجه دانشمندان را جلب کرده و نتیجه تحقیقات آنها نشان می دهد که تعدادی از این ترکیبات در این زمینه اهمیت بیشتری دارند. دانشمندان برای درمان و یا پیشگیری از ریزش مو، ۷ ترکیب شامل بیوتین، اسید پانتتونیک، اینوزیتول، روی، پروتئین، ویتامین E وکولین را بیشتر از سایر ترکیبات توصیه می کنند.

بیوتین :

 بیوتین با نام دیگر ویتامین H یکی از اعضای گروه ویتامین های B  می باشد. تاثیر بیوتین در تقویت رشد موهای بدن و پیشگیری از ریزش شدید آنها توسط دانشمندان ثابت شده است. بنظر می رسد که بیوتین در متابولیزه کردن اسیدهای چرب شرکت می کند و اسیدهای چرب از عوامل مهم در رشد عمومی بدن و از جمله موها به شمار می آیند. همچنین نشان داده شده است که بیوتین در تغییر رنگ موها نیز نقش دارد و آن را به تاخیر می اندازد. در مردانی که ریزش مو را تجربه نموده اند، مصرف مکمل های حاوی بیوتین می تواند موجب افزایش دوام موها گردد.

پانتتونیک اسید:

 اسید پانتتونیک یکی دیگر از اعضای گروه ویتامین های B می باشد که در سلامت پوست و مو بسیار اهمیت دارد. این ویتامین برای رشد طبیعی و انجام عملکرد های هر سلولی مورد نیاز می باشد و بدون آن کربوهیدرات ها و چربی ها قادر به تبدیل شدن به انرژی نیستند. اسید پاتتونیک در عملکرد غده آدرنال که ترشح کننده بسیاری از هورمون های جنسی مردانه است نیز موثر است.

اینوزیتول:

اینوزیتول در مغز، عضلات، کبد، کلیه و چشم ها یافت می شود. کمبود انتخابی اینوزیتول در حیوانات آزمایشگاهی منجر به ریزش موهای آنها شده و این در حالیست که با افزودن آن به رژیم تغذیه ای این جانوران، ریزش مو در آنها جبران می گردد.کمبود اینوزیتول می تواند منجر به بروز اگزما در پوست نیز گردد. پزشکان معمولا برای افرادی که ریزش موی شدید دارند، اینوزیتول را همراه با سایر ویتامین های گروه B  تجویز می کنند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید

روی:

 تاثیر کمبود روی در ریزش موی جانوران آزمایشگاهی به اثبات رسیده است. نشان داده شده است که کمبود روی در این جانوران منجر به بروز تغییراتی در ساختار پروتئین در موهای آنها می گردد. کمبود شدید روی می تواند باعث ریزش شدید مو و مشکلاتی در پوست گردد . مصرف روی می تواند مانع از تغییر رنگ موها نیز گردد.

پروتئین :

 پروتئین از ترکیبات عمده در شامپوها و حالت دهنده های مو می باشد. پروتئین ها بطور گسترده در ساختار مو شرکت کرده و حدود ۹۰ درصد مو از پروتئین است. مقدار مورد نیاز بدن به پروتئین ممکن است در رژیم غذایی موجود نباشد . در مطالعه ای که در رابطه با تاثیر پروتئین ها در سلامت مو انجام گرفته نشان داده شده است که در افراد شرکت کننده در مطالعه ای که به مدت دو ماه تحت رژیم تغذیه ای مکمل سازی شده با پروتئین بطور روزانه قرار گرفته بودند، میزان ضخامت رشته های مو در آنها تا ۴۵ درصد افزایش نشان می داد.

ویتامین E :

 ویتامین E می تواند فرایند پیری را در انسان به تعویق بیندازد. موی سفید یکی از نشانه های پیری و نشان دهنده تخریب و تحلیل در بدن می باشد. یک پزشک کانادایی توانست با مصرف ۸۰۰ واحد بین المللی ویتامین E در هر روز مانع از تغییر رنگ موهای خود شده و در سن ۶۸ سالگی و پس از ۱۵ سال مصرف ویتامین E همچنان سری پر از موهای سالم داشته باشد.

قرص رشد مو کانادایی

کولین :

کولین ترکیبی مشابه ویتامین B بوده و در خنثی نمودن تاثیرات مضر استرس و اضطراب در بدن بسیار تاثیر دارد. مکمل های غذایی حاوی کولین در افرادی که ریزش مو دارند توسط پزشکان تجویز شده و اثرات سودمند قابل ملاحظه ای در این زمینه مشاهده گردیده است. لذا این تاثیرات دانشمندان را متقاعد ساخته است که کولین می تواند در کاهش شدت ریزش مو بسیار موثر باشد.

قرص رشد مو کانادایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *