شامپو برای رشد سریع مو

شامپو برای رشد سریع مو

شامپو برای رشد سریع مو

شامپو برای رشد سریع مو

شامپو برای رشد سریع مو

 

امروزه ریزش مو به یکی از دغدغه‌های عمومی افراد تبدیل شده است. این مشکل به دلایل مختلفی از جمله استرس، آلودگی هوا، تغذیه‌ی نادرست، مشکلات هورمونی، کم خوابی و … رخ می‌دهد. روش‌های گوناگونی در سراسر دنیا برای درمان ریرش و رشد سریع موی سر به کار گرفته می‌شود. در این مقاله به ویژگی‌های محصولات [bt_highlight]رشد مو[/bt_highlight] و چندین مورد از روش‌های سنتی در این زمینه می‌پردازیم. توجه داشته باشید که قبل از انتخاب و به کارگیری محصولات و درمان‌های سنتی با یک متخصص مشورت کنید و در نهایت به درمان خود نیز پایبند باشید.

افزایش جریان خون در بافت پوست سر و اطراف ریشه‌های مو از مهم‌ترین عوامل تسریع رشد موهاست. به‌صورت طبیعی با ماساژ پوست سر می‌توانید به افزایش جریان خون در بافت‌های سلولی پوست سر خود کمک کنید. از طرفی داروها و محصولات افزایش رشد مو فارغ از اینکه تحت عنوان چه برندی به فروش می‌رسند باید بتوانند به‌خوبی این مهم را به انجام برسانند.

۱. شامپوها

بسیاری از محصولاتی که با اسامی گوناگون به‌عنوان محصولات رشد سریع مو شناخته می‌شوند در گروه شامپوها جای می‌گیرند. این دسته از شامپوها به‌طور معمول حاوی مقادیری ماینوکسیدیل، کافئین، انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها بخصوص ویتامین B6 و B3 هستند. این شامپوها در بسیاری از موارد، فرایند شست‌وشوی موهای شما را بهبود می‌بخشند و در برخی موارد نیز موجب کاهش ریزش موی سر شما خواهند شد. در هر صورت شامپوها به‌تنهایی تأثیر چشم‌گیری در رشد مجدد موهای شما ایفا نخواهند کرد و باید به‌صورت موازی با درمان‌های دیگر به کار گرفته شوند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  برنامه کامل و عالی برای تقویت و مراقبت از مو

۲. محلول‌ها

بخش دیگری از محصولات رشد مو را محلول‌هایی تشکیل می‌دهند که ممکن است آنها را از عطاری‌ها و به‌صورت دست‌ساز تهیه کنید یا مستقیما محصولات مورد نظر را از داروخانه خریداری کنید. در هر صورت ترکیبات آنها در برخی موارد یکسان است، به عنوان مثال ممکن است ترکیباتی از جمله گیاه گزنه، عصاره‌ی سیر، رزماری، آلوئه‌ورا، گیاه دم اسبی، حنا و … را در هرکدام از آنها مشاهده کنید. همچنین در صورتی که محصول مورد نظر شیمیایی باشد حتما حاوی مقادیری ماینوکسیدل است که از ریزش شدید مو جلوگیری و به رویش مجدد آن کمک می‌کند اما در صورت قطع ناگهانی مصرف دارو، مجددا شاهد ریزش شدید مو خواهید بود.

۳. مکمل‌ها

ریزش مو به دلایل متفاوتی ممکن است اتفاق بیفتد که یکی از آنها کمبود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد و تقویت موهاست. معمولا مصرف انواع ویتامین‌ها به‌صورت موازی با دیگر مراحل درمان توصیه می‌شود. در مصرف قرص‌های هورمونی باید تا حد امکان احتیاط کنید و با پزشک مشورت کنید چرا که در برخی موارد عوارض این داروها ممکن است سلامتی شما را تحت تأثیر قرار بدهد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *