رویش مو به روش طبیعی

رویش مو به روش طبیعی

رویش مو به روش طبیعی

 

معرفی عصاره گیاه دارویی بابونه از محصولات شرکت دارویی زرد بند و آشنایی با خواص و نحوه مصرف وهمچنین مکانیسم اثر آن

عصاره گیاه دارویی بابونه

Chamomile topical liquid ZB

محرک رویش مو و ابرو

بابونه یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی شناخته شده توسط انسان است. این گیاه در تمام دارونامه های معتبر به عنوان یک گیاه دارویی معرفی شده و خواص درمانی گل های آن مورد بررسی قرار گرفته است. بابونه یکی از گیاهان دارویی منتخب سازمان جهانی بهداشت “WHO” بوده و دارای کاربردهای متنوعی است. از جمله در درمان بیماریهای گوارشی به عنوان ضد اسپاسم، ضد نفخ، ضد التهاب روده باریک و در درمان سوء هاضمه، کولیت و زخم معده مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره این گیاه در درمان اضطراب، التهاب، تحریکات پوستی، زخم و سوختگی های سـطحی (به ویژه در ادرار سوختگی اطفال) به کار می رود. این گـیاه به عنـوان آنتی سپـتیک، رویش مو به روش طبیعی آنتـی باکتـریال و ضد قارچ مورد استفاده است. مواد موثره گل های این گیاه در مراقبت و نگهداری مو و پوست بسیار موثر است و در بسـیاری از کشورها، از عصـاره گل های بابونه به عنوان افزودنی به شامپو جهت تقویت موی سر استفاده می شود.

موارد مصرف

رویش مو به روش طبیعی

• مصرف این عصاره به افرادی که[bt_highlight] ریزش مو [/bt_highlight]یا ابرو دارند، توصیه می شود.

• مصرف این عصاره در بین افرادی که زمینه ژنتیکـی ریزش مو یا ابرو دارند باعث به تعویق انداختن ریزش مـو می گردد.

مکانیسم اثر

• مواد موثره موجود در عصاره گیاه بابونه از طریق منافذ پوست سر جذب شده و موجب ترمیم و سازندگی پیاز مو می شود. این مواد همچنین خاصیت ضد التهابی داشته و حتی در مشکلات جلدی مانند خارش سر اثرات مفیدی دارند.

مقدار و نحوه مصرف

• عصاره گیاه بابونه را روزی 2 بار (صبح و شب) به پوست سر و یا ابرو مالیده و به خوبی ماساژ دهید (ترجیحا پس از استحمام) به گونه ای که تمام کف سر و ابرو آغشته گردد. حداقل تا 30 دقیقه بعد از مصرف، از شستشوی سر و ابرو خودداری نمایید.

دوره مصرف

حداقل زمان مصرف این عصاره تا حصول نتیجه مطلوب 4 ماه می باشد.رویش مو به روش طبیعی بدیهی است مصرف مداوم این فرآورده هیچگونه محدودیتی ندارد.

موارد منع مصرف

• افرادی که به بابونه حساسیت دارند از مصرف این فرآورده خودداری نمایند.

نکات قابل توصیه

• این فرآورده باید به صورت موضعی استفاده گردد، از خوردن آن اکیداً خودداری نمایید.

• استفاده از عصاره گیاه دارویی رزماری (محصول شرکت دارویی زردبند) همزمان با مصرف این عصاره می تواند موجب تسریع در حصول نتیجه مطلوب گردد.

• دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

شرایط نگهداری

در جای خشک و تاریک و در دمای محیط (کمتر از 25 درجه سانتی گراد) نگهداری شود.

افزایش مصرف پروتئین ها تنها روش برای داشتن موهایی زیبا نیست. مراقبت از موها نیز برای تحریک رشد، تقویت و زیبایی لازم خواهد بود.

داشتن موهایی بلند، پرپشت و سالم مورد علاقه همه خانم هاست و یکی از مهم ترین جنبه های زیبایی و جذابیت آنها محسوب می شود. با این حال، بسیاری از آنها با مشکلات ریزش مو، ضعیف شدن و دیگر ناراحتی هایی رویش مو به روش طبیعی مواجه هستند که مانع از رشد مطلوب موها شده و بر زیبایی تاثیر می گذارد.
خوشبختانه روش های مختلفی برای تقویت و رویش موها شناخته شده است که از جمله می توان به ترفندهای طبیعی اشاره کرد که هیچ عارضه جانبی نیز در پی ندارند.

افزایش مصرف پروتئین ها
آیا می دانید که موها از پروتئین تشکیل شده اند؟ از همین رو لازم است مصرف این ریز مغذی ها افزایش یابد و به مقدار توصیه شده در برنامه روزانه گنجانده شود. عملکرد پروتئین ها بر بدن باعث افزایش تولید گلبول های قرمز می شود که نقش انتقال اکسیژن و دیگر ریز مغذی ها به فولیکول های مو را دارند.

گوشت قرمز، مرغ، بوقلمون، سویا و مشتقات آن، شیر کم چرب، ماهی های دریایی، خشکبار، عدس و تخم مرغ بهترین و سالم ترین منابع پروتئین ها هستند.

برس کشیدن موها در طول روز
چندین بار برس کشیدن موها طی روز یکی از بهترین روش ها برای تحریک خونرسانی به سلول های مویی است که انتقال ریز مغذی ها را تسهیل می کند. البته باید برس با دندانه های نرم انتخاب شده و پوست سر نیز دو بار در شب ماساژ داده شود.

پرهیز از مواد حاوی سیلیکون
شاید به نظر برسد محصولات با پایه سیلیکون نقش ترمیمی برای موها دارند اما در واقع در طولانی مدت بسیار مضر هستند. آنها به فولیکول های مو آسیب می رسانند، مانع از رشد موها می شوند و مقدار چربی طبیعی موها را تغییر می دهند.

عدم شستشوی روزانه موها
گرچه بعضی افراد به خاطر چرب بودن موها عادت هر روز آنها را بشویندرویش مو به روش طبیعی اما این کار اصلا توصیه نمی شود. در واقع، موها احتیاج به زمان دارند تا تاثیر مواد شیمیایی شوینده ها را حذف کنند. متخصصان توصیه می کنند شستشوی موها دو تا سه بار در هفته کافی است تا PH طبیعی موها تغییر نکند.

رویش مو به روش طبیعی

کوتاه کردن کمی از موها
گرچه کوتاه کردن سر موها تکنیک قطعی برای افزایش رشد موها رویش مو به روش طبیعی به نظر نمی رسد اما با این حال برای مقاومت و سلامت موها لازم است. آسیب سر موها تاثیر منفی بر دیگر قسمت های مو دارد و مانع از رشد طبیعی آنها می شود. کوتاه کردن مرتب اکسیژن رسانی به فولیکول های مویی و تحریک رشد آنها را تسهیل می کند.

روغن زیتون
ماساژ پوست سر با روغن زیتون برای تغذیه آن بسیار مفید است و ریز مغذی های لازم را به موها و پوست می رساند. در این صورت کافی است کمی روغن زیتون را گرم کنید و به آرامی روی همه موها ماساژ دهید.

سرکه سیب
اسیدهای موجود در سرکه سیب باعث شده تا استفاده آن روی پوست سر برای پاکسازی موها و رفع شوره مفید باشد. محلول رقیق شده سرکه سیب با آب نیز برای درخشندگی و بلند شدن موها توصیه می شود. در صورت تمایل، مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کرده و پس از شستشوی موها روی پوست سر بمالید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  کیست تخمدان و ریزش مو

آب پیاز
ترکیبات گوگردی و دیگر ریز مغذی های پیاز باعث شده تا ماده ای رویش مو به روش طبیعی عالی برای مقاومت و سلامت موها باشد. گرچه بوی پیاز اصلا خوشایند نیست اما بسیاری از افراد این روش را امتحان کرده اند زیرا رشد طبیعی موها را تحریک می کند و به آنها درخشندگی می بخشد.
چند عدد پیاز را با آب فراوان روی حرارت بگذارید تا بجوشد و سپس صاف نمایید. رویش مو به روش طبیعی با محلول به دست آمده موها را بشویید و بعد شامپوی معمول را استفاده کنید.

این توصیه های ساده به شما کمک می کند تا موهایی زیبا و سالم داشته باشید. البته فراموش نکنید که تاثیر آنها فوری نیست و باید به طور مکرر استفاده شود تا تاثیر مورد انتظار به دست آید.

بهترین قرص برای رشد سریع مو

آیا با ریزش مو مواجه هستید؟ آیا موهای شما نازک تر شده است؟ نگران نباشید. موادی برای درمان ریزش مو وجود دارد که می تواند علاوه بر توقف روند ریزش مو، باعث رشد سریعتر موهای شما شده و استحکام و شفافیت سابق را به آنها باز گرداند. اگر با این مشکل مواجه بوده اید به طور قطع حتما به دنبال یافتن بهترین قرص رشد مو با گزینه های مختلفی روبرو شده اید.

بهترین قرص برای رشد مو می تواند به تغذیه و تقویت مو های شما کمک نموده و باعث رشد سریعتر، محکم تر شدن، بلند تر شدن و ضخیم تر شدن آن ها شود. اثربخشی قرص برای رشد مو به صورتی مشخص رویش مو به روش طبیعی  می شود که علاوه بر کمک به رشد و استحکام موها، بر تقویت ناخن و پوست نیز اثر بگذارد.

قرص[bt_highlight] رشد مو[/bt_highlight]
ویژگی های بهترین قرص رشد مو چیست؟

اغلب، ما نمی توانیم تمام مواد مورد نیاز بدن خود را از مواد غذایی تأمین کنیم. در این گونه موارد از انواع قرص برای رشد مو استفاده می شود. فرمولاسیون قرص های رشد مو و تقویت مو به صورتی است که مواد مورد نیاز برای رشد مو را تأمین نماید. به طور مثال اثر زینک برای ریزش مو و توقف آن تأیید شده است که باید با مواد دیگری نظیر ویتامین B به مصرف بدن برسد. این قرص ها توسط پزشک متخصص مو و پزشک متخصص پوست و مو تجویز می شود و طبیعتاً می تواند به کاهش ریزش مو و تقویت تارهای مو و افزایش روند رشد مو کمک نموده و در کنار آن سبب بهبود وضعیت پوست و ناخن ها نیز شود.
ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو

داشتن تغذیه ی سالم و کاملی از گروه های مختلف غذایی علاوه بر تضمین سلامت فرد ، از ایجاد عوارض و مشکلات بسیار در دو بافت بسیار حساس ؛ پوست و مو جلوگیری می کند. در این میان ویتامین ها و مواد معدنی نقش بسیار مهمی در سلامت فرد برعهده دارند . هنگامی که بافت مو دچار عارضه ای چون ریزش مو می گردد ، پزشک متخصص مو جهت درمان و احیای رشد مجدد آن ، به تجویز داروهای موثر و تقویتی رشد مو می پردازد ،

بهترین قرص رشد مو ، قرص اکوفن می باشد که با ترکیبات بسیار مقوی خودرویش مو به روش طبیعی  رویش مو به روش طبیعی و با تامین مواد معدنی موثر در ریزش مو ، توانسته نتایج بسیار مثبتی را در جهت جلوگیری از ریزش مو و رشد سریع مو ایجاد نماید . این قرص دارای ویتامین ها و مواد کمیاب بسیاری مانند ؛ ویتامین B۵، B۶ ، B۸ ، PP ، زینک ، منیزیم و اسپیرولین می باشد .
اثر ویتامین B بر رشد مو

ویتامین های B کمپلکس برای تنظیم متابولیسم و حفظ سیستمرویش مو به روش طبیعی  اعصاب مرکزی اهمیت دارند. همچنین این ویتامین ها برای سلامت پوست و مو ضروری هستند. برخی متخصصین تغذیه ادعا می کنند که برخی از ویتامین های پرکاربردتر گروه B مانند ویتامین B-۱۲ می تواند به استحکام و حالت پذیری مو کمک کند.
ویتامین B برای رشد مو

ویتامین B-complex شامل ویتامین B۱ (تیامین)، B۲ (ریبوفلاوین)، B۳ (نیاسین)، B۵ (پانتوتنیک اسید)، B۶ (پایریدوکسین)، B۷ (بیوتین)، B۹ (فولات) و B۱۲| (کوبالامین) می باشد.

ویتامین ها باید ابتدا از طریق مواد غذایی جذب شوند. مواد غذایی حاوی ویتامین ب- کمپلکس شامل دانه ها، سبزیجاتی نظیر هویج، گل کلم و سبزیجات با برگ های سبز تیره، جگر گوساله و آبزیان، تخم مرغ، سویا، آجیل، حبوبات و آووکادو می باشند. ویتامین B۱۲ در فرآورده های لبنی و حیوانی یافت می شود. در صورتی که کمبود ویتامین B در بدن شما شدید بود، می توانید از قرص های حاوی این ویتامین نظیر اکوفن، فیناستراید و ماینوکسیدیل استفاده نمایید.

کدام قرص رشد مو حاوی ویتامین B-complex می باشد؟

قرص ها و ژل های مختلفی در داروخانه ها وجود دارند که به درمان ریزش مو کمک می کنند. در بیشتر آنها از ترکیبات قرص ماینوکسیدیل و کورتیکواستروئیدها استفاده می شود. برخی از تحقیقات و آزمایشات نشان می دهد که این قرص ها به توقف و درمان ریزش مو کمک می کند اما اثر چندانی در رشد دوباره مو پس از رفع ریزش مو ندارد. همچنین اثر قرص هایی نظیر فیناستراید نیز بر روی افراد بررسی شده است.
ویژگی های قرص اکوفنرویش مو به روش طبیعی

● درمان ریزش مو

● تحریک کننده ی رشد مو و ناخن

● غنی شده با پروتئین و ویتامین های مختلف

● افزایش مقاومت مو و ریشه ی مو

● بهبود جذب موثر آهن در بدن

رویش مو به روش طبیعی

● با افزایش ساخت کراتین موجب تقویت رشد مو و ناخن شده

● شامل پروتئین هیدرولیز شده ی گندم

از قرص آکوفن که به اشکال مختلفی چون پودر ، قرص و شامپو وجود دارد ، رویش مو به روش طبیعی جهت تقویت مو و ناخن به صورت مؤثر استفاده می شود .

بهتر است مصرف این قرص با مشورت پزشک انجام شود ، نتایج حاصل از مصرف این دارو با توجه به دوز مصرف شدن از آن بعد از دو ماه نمایان خواهد شد .

داروی آکوفن ، در درمان ریزش موی ارثی و ریزش مو در اثر برخی بیماری های خاص بی تاثیر است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *