رشد مو با سیب زمینی

رشد مو با سیب زمینی

رشد مو با سیب زمینی

 

سیب زمینی :
اکثر مردم با خواص رشد مو توسط آب سیب زمینی آشنا نیستند . سیب زمینی سرشار از ویتامین های A، B، C، ویتامین هایی که برای داشتن موهای سالم و قوی ضروری است.سیب زمینی را بشویید و آب آن را گرفته و به موهای خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بر روی موهای شما باقی بماند سپس موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید .
20-گلاب
اگر میخواهید موهایی براق و خوش بو داشته باشید از این روش بهره بگیرید:
کپسول ویتامین E را از هم باز کنید و روغن موجود در آن را یک فنجان گلاب وارد کنید روغن جوجوبا را به این مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید این مخلوط را به موهای خود بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بر روی موهای شما باقی بماند و سپس موها را با شامپو بشویید.
21- یوگا
یوگا با افزایش جریان خون و اکسیژن در بدن باعث ایجاد چربی پوست شما می شود این امر سبب می شود که مواد مغذی کافی به فولیکول های مو برسد و اثر فوری بر روی جرخه[bt_highlight] رشد مو [/bt_highlight]داشته باشد یوگا همچنین تنظیم کننده هورمون های بدن است

 

سیب‌زمینی به جز استفاده در غذا، کاربردهای متفاوت بسیاری دارد. سیب‌زمینی دارای ویتامین B، ویتامین C، روی، نیاسین و آهن است. این مواد باعث تغذیه فولیکول مو شده و رشد مو را بهبود می‌بخشند. از سیب‌زمینی می‌توان برای از بین‌بردن زگیل، پاک‌کردن شیشه، براق‌کردن کارد و چنگال و از بین‌بردن لکه‌های آفتاب سوختگی استفاده کرد.

سیب‌زمینی پوست سر را تمیز می‌کند و با پاک کردن فولیکول مو از ناخالصی‌ها، رشد مو را بهتر می‌کند. پاک شدن فولیکول مو باعث می‌شود تا شوره سر از بین رفته و از ریزش مو جلوگیری شود. از ترکیب سیب‌زمینی، عسل و تخم مرغ می‌توانید به عنوان یک ماسک موی طبیعی استفاده کنید. از آب سیب‌زمینی نیز برای تقویت و رشد مو استفاده می‌شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  علت ریزش مو در جوانان

 

رشد مو با سیب زمینی

 نکاتی برای تسریع در رشد موها

در این قسمت به چند نکته‌ی مفید و کاربردی لازم برای رشد سریع‌تر موها اشاره می‌کنیم. برای رشد مجدد موهای ریخته شده بهتر است خودتان دست به کار شوید. با انجام نکات زیر خودتان شاهد زیبایی و رشد موهایتان خواهید بود. با کمترین هزینه و بدون استفاده از داروهای شیمیایی صاحب موهایی درخشان و تمیز خواهید شد.

استفاده از پروتئین

پروتئین بخورید. علاوه بر تلاش‌های بیرونی مثل ماساژ و ماسک‌های مو مهم است که مراقب آنچه می‌خورید باشید. اگر شما واقعا می‌خواهید موهای ضخیم و زیبا داشته باشید باید مراقب تغذیه خود باشید. پروتئین مواد و املاح مورد نیاز برای رشد سریع‌تر و قوی نگه داشتن مو را فراهم می‌کند.

هر روز صبح و شب به مدت ۱ الی ۲ دقیقه، برای تحریک گردش خون در پوست سر، موهای خود را برس بزنید. دقت کنید که ماساژ سر به آرامی صورت گیرد. فشار بیشتر و سریع‌تر باعث رشد بیشتر نمی‌شود، بلکه به موها آسیب می‌رساند. هرگز موها را زمانی که خیس هستند شانه نکشید! زیرا به ریشه‌ی مو آسیب می‌رسد و باعث شکنندگی موها می‌شود.

ماساژ پوست سر

در حین استفاده از شامپو، موها و کف سر را به آرامی ماساژ دهید. برای این کار با استفاده از انگشتان دست به مدت یک یا دو دقیقه موها را ماساژ دهید. با این کار پوست اطراف ریشه تحریک و جریان خون بیشتری در اطراف آن ایجاد می‌شود. این کار در تسریع رشد موها به شما کمک خواهد کرد.

 

رشد مو با سیب زمینی

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *