چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید

چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید

عسل

مواد مغذی موجود در عسل می تواند باعث تقویت فولیکول های مو شده و رشد مو را افزایش دهد . همچنین می تواند به پیگیری از ریزش مو کمک کند . آنتی اکسیدان های موجود در عسل به حذف رادیکال های آزاد کمک می کند

چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید

روش پیشنهادی :

1 قاشق غذاخوری عسل را به دو قاشق غذاخوری شامپو اضافه کرده و چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید موهای خود را با این شامپو شستشو دهید .از این روش دوبار در هفته می توانید استفاده کنید .

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدانی هایی است که مانع از ریزش مو می شود و به رشد مو کمک می کند . بسیاری از دمنوش ها و چای های گیاهی دارای خواص مشابهی هستند و می تون از آنها برای [bt_highlight]تقویت مو[/bt_highlight] استفاده کرد . مانند چای بابونه ، چای سیاه ، چای گزنه و …
مطلب پیشنهادی : فواید چای سبز
مطلب پیشنهادی : خواص بابونه

روش پیشنهادی :

1 عدد چای سبز کیسه ای را در دو فنجان آب گرم قرار دهید و 7 الی 8 دقیقه صبر کنید . چای سبز به دست آمده را به پوست سر خود بمالید و بعد از یک ساعت ، با آب سرد بشویید . از این روش می توانید به صورت روزانه استفاده کنید .

تاثیر آب برنج بر رشد مو و پیشگیری از ریزش مو

آب برنج برای تقویت مو و افزایش رشد مو در ابتدا در کشورهای آسیایی استفاده می شد . آب برنج حاوی ویتامین K , E و B6 و پروتئین است که برای تغذیه و تقویت مو بسیار مفید است .

روش پیشنهادی :

یک دوم فنجان برنج را به مدت 15 دقیقه در 2 فنجان آب خیس کنید . چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید سپس با استفاده از این آب برنج ، موهای خود را بشویید و پوست سر خود را با آب برنج ماساژ دهید . از این روش می توانید دوبار در هفته استفاده کنید .

استفاده از حنا برای تقویت مو

حنا به صورت طبیعی موهای خشک و شکننده را به موهای صاف و براق تبدیل می کند . همچنین حنا از زمان های قدیم برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده می شده است.

روش پیشنهادی :

1 فنجان پودر حنای خشک را به یک و نیم فنجان ماست مخلوط کرده و پوست سر و موهای خود را با این مخلوط ماساژ دهید . اجازه بدهید تا موهای شما کاملا خشک شود و بعد از یک ساعت با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید . از این روش می توانید یک بار در ماه استفاده کنید .

تخم مرغ

تخم مرغ غنی از پروتئین ، گوگرد ، روی ، آهن ، سلنیوم ، فسفر و ید است . محتوای بالای پروتئین موجود در تخم مرغ می تواند برای تقویت مو مورد استفاده قرار گیرد . همچنین چربی های موجود در تخم مرغ پوست سر را مرطوب می کند و باعث تقویت فولیکول های مو می شود. تخم مرغ حاوی ویتامین E , A و D است که باعث سلامت بیشتر مو شده و از شکنندگی مو جلوگیری کرده و باعث درخشندگی مو می شود .

روش پیشنهادی :

1 عدد تخم مرغ را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذا خوری عسل به خوبی مخلوط کنید و پوست سر و موهای خود را با این مخلوط به خوبی چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید ماساژ داده و 20 دقیقه به حال خود رها کنید . سپس با استفاده از شامپوی ملایم و آب سرد ، موهای خود را بشویید . از این روش می توانید یکبار در هفته استفاده کنید .

زنجبیل

زنجبیل می تواند باعث افزایش گردش خون در پوست سر شود به همین دلیل می تواند به افزایش سرعت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کند . چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید همچنین روغن ها و آنزیم های موجود در زنجبیل می تواند فولیکول های مو را تقویت کند .
مطلب پیشنهادی : خواص زنجبیل

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  جدی ترین مضرات رنگ کردن مو که باید بدانید

روش پیشنهادی :

زنجبیل را رنده کنید و با استفاده از آن ، پوست سر را به خوبی ماساژ دهید و 30 دقیقه به حال خود رها کنید . سپس موهای خود را طبق معمول بشویید . از این روش می توانید دوبار در هفته استفاده کنید .

زردچوبه

کورکومین عنصر اصلی موجود در زردچوبه است که خواص و فواید بسیاری دارد.کورکومین عفونت پوست سر را درمان می کند ، چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید باعث کاهش التهاب می شود ، چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید به بازسازی سلول های آسیب دیده کمک می کند و فولیکول های مو را تقویت می کند .

روش پیشنهادی :

3 الی 4 قاشق غذاخوری زردچوبه را به یک فنجان شیر و کمی عسل مخلوط کنید و پوست سر را با این مخلوط ماساژ دهید و 30 دقیقه به حال خود رها کرده و سپس طبق معمول بشویید .

قهوه

قهوه حاوی کافئین است و باعث بهبود [bt_highlight]رشد مو[/bt_highlight] و پیشگیری از ریزش مو می شود . بیماران مبتلا به آلوپسی نیز می توانند از این روش استفاده کنند .
توجه : استفاده نادرست از این روش می تواند باعث ریزش شدید مو شود . این روش برای افرادی که موهای غیر از رنگ مشکی دارند مناسب نیست و این افراد باید از سایر روش ها استفاده کنند . این متن فقط جهت اطلاع رسانی می باشد و این سایت هیچ مسئولیتی از بابت سوء مصرف این مواد ندارد .چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید  قبل از هر اقدامی با پزشک مشورت کنید .

روش پیشنهادی :

7 الی 8 قاشق غذاخوری قهوه را در 2 فنجان آب گرم حل کنید . چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید صبر کنید تا این محلول کاملا سرد شود . چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید سپس با استفاده از این محلول ، موها و پوست سر خود را کاملا ماساژ دهید و 20 الی 30 دقیقه به حال خود رها کنید .چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید  سپس موهای خود را با شامپوی ملایم و آب گرم بشویید . این کار را می توانید یکبار در هفته انجام دهید .

تاثیر گرده زنبور عسل بر افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

گرده زنبور عسل سرشار از پروتئین ، مواد معدنی ، ویتامین ها و بسیاری از سایر مواد مغذی است که تاثیر بسیار زیادی بر سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو دارد .

دانه های چیا به رشد مو کمک می کنند

دانه های چیا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش التهاب پوست سر می شود . چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید همچنین دانه های چیا دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند گردش خون در پوست سر را افزایش داده و به رشد بیشتر مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کند .

روش پیشنهادی :

1 قاشق چای خوری دانه های چیا را با یک چهارم فنجان شیر بادام و یا شیر نارگیل مخلوط کنید و 10 دقیقه صبر کنید تا دانه های چیا کاملا خیس شوند . مخلوط به دست آمده را روی پوست و موی سر خود بمالید و کاملا ماساژ دهید .چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید بعد از ده دقیقه موهای خود را طبق معمول بشویید . از این روش می توانید هر دوهفته یکبار استفاده کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *