تشخيص و درمان ريزش مو

تشخيص و درمان ريزش مو

تشخیص ریزش مو

+ قبل از تشخیص، پزشک احتمالاً یک معاینه فیزیکی انجام خواهد داد و در مورد تاریخچه پزشکی و سابقه خانوادگی شما می پرسد. او همچنین ممکن است آزمایشاتی مانند گزينه هاي زیر را انجام دهد:

+ آزمایش خون : این آزمایش می تواند به آشکار کردن شرایط پزشکی مربوط به ریزش مو کمک کند.

+ آزمایش کشش : دکتر شما به آرامی چندین مو را می کشد تا ببیند چه تعداد از آنها بیرون می آید.اين مرحله به فرایند تشخيص ریزش مو کمک می کند.

+ بافت برداری از پوست سر : پزشك از پوست سر یا از موهای کنده شده از سرتان نمونه بر می دارد، تا ریشه ی موها را بررسی کند.این آزمایش می تواند تعیین کند که آیا عفونت علت ریزش مو بوده است يا خير.

+ میکروسکوپ نوری : پزشک شما از ابزار خاصی برای بررسی موهایی که از پایه کنده شده اند، استفاده می کند. میکروسکوپ به تشخيص اختلالات ممکن ساقه مو کمک مي کند.

دارو ضد ریزش مو

اگر ریزش مو توسط یک بیماری اساسی ایجاد شود، درمان برای آن بیماری ضروری خواهد بود.این ممکن است شامل داروهایی برای کاهش التهاب و سرکوب سیستم ایمنی بدن، مانند پردنیزون (prednisone) باشد. اگر یک دارو خاص باعث ریزش مو شود، پزشک ممکن است به شما توصیه کند تا از آن برای حداقل سه ماه استفاده نکنید.

داروهای که برای درمان طاسی (ارثی) الگو دار در دسترس هستند.عبارتند از:

+ ماینوکسیدیل (روگین) : این یک داروی بدون نیاز به نسخه است که برای مردان و زنان تایید شده است. به صورت مایع یا فوم موجود است که شما به صورت روزانه به پوست سر خود می مالید.دست ها را بعد از استفاده بشویید.در ابتدا ممکن است موجب ریزش مو به عنوان فولیکول های مو شود.موهای جدید ممکن است کوتاه تر و نازک تر از موی قبلی باشند.برای جلوگیری از ریزش مو و شروع دوباره رشد مو، حداقل شش ماه درمان لازم است.برای حفظ مزایا، شما باید استفاده از دارو را ادامه دهید.عوارض جانبی احتمالی عبارتند از: سوزش پوست سر، رشد موی ناخواسته در پوست مجاور صورت و دست و ضربان بالای قلب.

+ انواع ماینوکسیدیل روگین اصل که میتوانید از طریق مالتینا از آمازون آمریکا سفارش بدهید.لازم به ذکر است که خرید از آمازون آمریکا برای مردم ایران به دلیل تحریم امکان پذیر نیست.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  بيماري آلوپسي و راه هاي درمان آن

+ فیناستراید (پروپشیا) : این دارو تجویزی است که برای مردان تایید شده است.شما آن را روزانه به صورت قرص مصرف می کنید.بسیاری از مردان که فیناستراید مصرف می کنند، کاهش ریزش مو آهسته را تجربه می کنند و برخی ممکن است رشد موی جدید را تجربه کنند.شما برای حفظ مزایا، باید استفاده از آن را ادامه دهید.فیناستراید ممکن است برای مردان بالای ۶۰ سال به خوبی کار نکند.عوارض جانبی نادر فیناستراید شامل موارد زیر است: کاهش میل جنسی و عملکرد جنسی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات.زنانی که ممکن است باردار باشند باید از لمس کردن قرص های خرد شده یا شکسته اجتناب کنند.

داروهای دیگر جهت درمان ریزش مو 

+ برای مردان : داروهای خوراکی دوتاستراید (dutasteride) نیز یک گزینه مناسب است.

+ برای زنان : درمان ممکن است شامل کنتراسپتیو خوراکی (ضد بارداری) و اسپیرونولاکتون باشد.

جراحی پیوند مو

در شایع ترین نوع ریزش مو دائمی، تنها بالای سر آسیب دیده است. پیوند مو یا ترمیم جراحی، می توانید بیشترین بهره را از موهایی که برایتان باقی مانده را ببرد.

در طی یک عمل پیوند مو، متخصص پوست یا جراح زیبایی، تکه های کوچکی از پوست را که هر کدام حاوی یک تا چند مو هستند را از پشت یا طرفین سر شما بر می دارد.گاهی اوقات یک نوار بزرگ تر از پوست که حاوی چندین گروه مو می شود را بر می دارد.او سپس فولیکول مو را به وسیله فولیکول در بخش های طاس می کارد.بعضی از پزشکان بعد از پیوند، استفاده از مینوکسیدیل را برای کمک به کمینه سازی ریزش مو توصیه می کنند.شاید شما برای بدست آوردن اثر مطلوبی که می خواهید، به بیش از یک عمل جراحی نیاز داشته باشید.بر خلاف جراحی، ریزش مو ارثی در نهایت پیشرفت می کند.روش های جراحی برای درمان طاسی، گران هستند و می توانند دردناک باشند.خطرات احتمالی شامل خونریزی و زخم شدن است

لیزر درمانی

جراحی برای درمان طاسی بسیار گران است و سازمان غذا و داروی آمریکا دستگاه لیزر سطح پایین را به عنوان درمان برای ریزش مو ارثی در مردان و زنان تصویب کرده است.چند مطالعه نشان داده است که اين چگالی مو را بهبود می بخشد.مطالعات بیشتری برای نشان دادن اثرات دراز مدت باید انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *