ترکیبهای خانگی و موثر برای از بین بردن موهای زائد

ترکیبهای خانگی و موثر برای از بین بردن موهای زائد

ترکیبهای خانگی و موثر برای از بین بردن موهای زائد

موهای زائد بدن ، مشکل همیشگی بسیاری از خانم ها است. همه خانم ها به دنبال روش هایی برای[bt_highlight] از بین بردن موهای زائد بدن [/bt_highlight]خود هستند و برای این کار راه های زیادی  مانند لیزر، وکس و … استفاده می کنند که تمامی این روشها مضراتی هم برای پوست دارد. به جای این کار می توانید موهای زائد روشهای طبیعی خانگی از بین ببرید.

وجود موی ناخواسته چه روی گونه‎ها، پیشانی، بالای لب یا چانه می‎تواند باعث شود زنان احساس جذاب نبودن و ظاهری غیر زنانه داشته باشند. گر چه داشتن موهای ریز روی صورت طبیعی است ولی موهای ضخیم، درشت و بیش از حد واقعا می‎توانند آزار دهنده باشند. دلایل زیادی برای وجود موی بیش از حد در صورت وجود دارد از جمله موارد ارثی، فعالیت غیر معمول غده تیروئید و غیره.

جدا از چیدن موها و استفاده از کرم‎های از بین برنده مو و اصلاح صورت، بسیاری از زنان از لیزر برای از بین بردن موهای ناخواسته‎ی صورت استفاده می‎کنند. گرچه این روش‎ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. علاوه بر این، بسیاری از این روش‎ها دردناک هستند و تنها راه حل‎هایی موقتی به شمار می‎روند. بنابراین بهتر است از اسکراب‎های طبیعی برای از بین بردن موهای صورت استفاده کرد. اسکراب‎هایی هستند که با استفاده از موادی که در خانه وجود دارند خیلی سریع آماده می‎شوند. این اسکراب‎ها دردناک نیستند و اکثر اسکراب‎های طبیعی دارای اثر طولانی مدت هستند. همچنین به پوست شما آسیب وارد نمی‎کنند.

ترکیبهای خانگی و موثر برای از بین بردن موهای زائد

اسکراب شنبلیله و ماش سبز برای از بین بردن موهای زائد صورت
شنبلیله علاوه بر اینکه می‎تواند بسیاری از مشکلات سلامت موجود در زنان را رفع کند، یک گیاه درمانی عالی نیز برای درمان hirsutism (رشد موی ناخواسته شبیه به مردان روی صورت زنان) به شمار می‎رود. در این شرایط، رشد مو در زنان نظیر مردان می‎شود. اگر می‎خواهید تنها موهای ناخواسته‎ روی صورت را از بین ببرید، در قسمت‎های مساوی پودر ماش سبز و پودر شنبلیله را با هم ترکیب و با آب مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیر مانند به دست آید. این خمیر را به صورت یکنواخت روی صورت خود به کار ببرید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه خشک شود. زمانی که خشک شد، به آرامی پوست را با استفاده از یک پارچه‎ی خشک نرم بمالید، تا خمیر از پوست صورت پاک شود. با استفاده‎ی منظم از این اسکراب، می‎توانید از دست موهای صورت خود خلاصی یابید.

روش‌های موقتی از بین بردن موهای زائد انواع گوناگونی دارد و اپیلاسیون یکی از این روش‌هاست. اپی‌لیدی‌ها دستگاه‌های مکانیکی برقی هستند که گیره‌های سر آن، موها را داخل سر اپی‌لیدی می‌کشند و آنها را از ریشه بیرون می‌آورند که نوعی اپیلاسیون محسوب می‌شود.

ترکیبهای خانگی و موثر برای از بین بردن موهای زائد

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  رشد طبیعی مو در ماه

دستگاه اپی لیدی

یکی از دغدغه‌های خیلی از خانم‌ها از بین بردن موهای زائدشان است و برای این کار وسایل مختلفی وجود دارد؛ از انواع کرم‌های موبر گرفته تا ساده‌ترین راه اصلاح که استفاده از تیغ است و البته برای خیلی از افراد ایجاد حساسیت می‌کند.

از بین بردن موهای زائد با روش‌های موقتی و دائمی انجام می‌شود. در روش‌‌های موقت، قسمت زایای ریشه مو از بین نمی‌رود، به همین علت فولیکول آن دوباره به رشد خود ادامه می‌دهد، در حالی که با روش‌های دائمی، قسمت زایای مو از بین می‌رود.

روش‌های موقتی از بین بردن موهای زائد انواع گوناگونی دارد و اپیلاسیون یکی از این روش‌هاست. با اپیلاسیون موها از ریشه بیرون کشیده می‌شوند.

اپی‌لیدی‌ها دستگاه‌های مکانیکی برقی هستند که گیره‌های سر آن، موها را داخل سر اپی‌لیدی می‌کشند و آنها را از ریشه بیرون می‌آورند که نوعی اپیلاسیون محسوب می‌شود.

طبیعتا این روش کمی دردناک هم است، ولی بعد از استفاده مداوم از آن، این درد کمتر هم می‌شود.

ترکیبهای خانگی و موثر برای از بین بردن موهای زائد

در ادامه برخی از معایب و مزایای اپی‌لیدی را برای شما توضیح می‌دهیم.

مزایا

– استفاده از این وسیله هم بسیار آسان است؛ آن را به برق می‌زنید و روی قسمتی که مو دارد می‌کشید تا موها را از ریشه‌ در‌آورد.

– با استفاده از این دستگاه به مرور ضخامت موها کمتر و رشدش کندتر خواهد شد. رشد موها بین 2 تا 4 هفته کندتر می‌شود.

– موهای جدید نسبت به موهای قبل نرم‌تر و نازک‌تر می‌رویند.

– درد آن در مقایسه با اپیلاسیون (کندن مو با موم یا وکس) کمتر است.

– دستگاه اپی‌لیدی را یک بار تهیه می‌کنید و می‌توانید تا مدت‌ها از آن استفاده کنید، اما اصلاح با موم یا وکس به تنهایی سخت است و اگر به مراکز اپیلاسیون هم بروید، باید هزینه‌ای بپردازید. علاوه بر ‌آن، همیشه در دسترس نیست. 

ترکیبهای خانگی و موثر برای از بین بردن موهای زائد

معایب

– استفاده از این دستگاه برای اصلاح موهای ضخیم دردناک است.

– توصیه می‌شود در نواحی‌ای که ممکن است حساس باشند (مثل زیربغل) استفاده نشود.

– به سختی‌ می‌توان بخش‌هایی از بدن مثل پشت پاها یا ران را با دستگاه اپی‌لیدی اصلاح کرد.

– بعد از استفاده از این دستگاه، پوست ملتهب و قرمز می‌شود و در برخی موارد جوش می‌زند.

– موها باید به حدی بلند باشند که دستگاه بتواند آنها را بگیرد.

– هنگام استفاده از این دستگاه ممکن است برخی موها زیر پوست برود.

– به‌طور کلی در روش‌های اپیلاسیون به علت اینکه موها از ریشه بیرون کشیده می‌شود، احتمال آزردگی بافت اطراف فولیکول مو وجود دارد و همین امر باعث حساسیت، قرمزی و التهاب فولیکول مو (فولیکولیت) می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *