تراشیدن موی سر نوزاد خوب است؟

تراشیدن موی سر نوزاد خوب است؟

 

 

یك متخصص پوست و مو گفت: بر خلاف تصور رایج در جامعه، [bt_highlight]تراشیدن موی سر نوزادان [/bt_highlight]هیچ تاثیری در رشد موها نداشته و گاهی نیز به ریشه مو آسیب می‌ رساند.

 

نوزادان در یك سال نخست زندگی دارای موهایی كرك‌ مانند و بسیار ضعیف هستند كه این موها در این یك سال به تدریج می ‌ریزند و پس از آن موهای دائمی كودك رشد خواهند كرد.

تراشیدن موی سر در هیچ سنی، تاثیری در رشد مو و پر پشت شدن آن ها نداشته و این تصور كه تراشیدن موی سر نوزاد موجب رشد بیشتر موها در بزرگسالی می ‌شود، كاملا نادرست است.

تراشیدن موی سر نوزاد خوب است؟

 

 

 

 

 

 

 

تراشیدن موی سر نوزاد خوب است؟

وارد آمدن هر گونه فشار و یا ضربه به ریشه موی نوزادان، موجب ریزش مو و كندی رشد موها شده و به والدین توصیه می‌ شود از تراشیدن موی نوزدان، شانه كردن موهای نوزاد با شانه‌ های غیراستاندارد و بستن موی سر نوزاد پرهیز كنند.

پوست سر نوزادان بسیار نازك است و ممكن است هنگام تراشیدن موها و یا شانه كردن، خراشیده شده و به ریشه مو آسیب وارد شود.بهترین و ایمن ‌ترین روش، شانه كردن موی سر نوزدان توسط دست و یا برس ‌های بسیار نرم است.

توصیه می ‌شود موی سر نوزادان تا پیش از یك سالگی تراشیده نشود و پس از ریختن موهای نوزادی و رشد موهای دائمی می‌ توان جهت یك دست شدن ریشه مو، آن ها را تراشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *