بيماري آلوپسي و راه هاي درمان آن

بيماري آلوپسي و راه هاي درمان آن

 

آلوپسی یک وضعیت طبیعی است که در آن موها به تدریج با افزایش سن نازک می شوند. بیشتر فولیکول های مو وارد مرحله استراحت می شوند و موهای باقی مانده کوتاه تر و تعداد آنها کم می شود.

با افزایش سن ، سرعت رشد موها کاهش می یابد.انواع زیادی ریزش مو وجود دارد که به آن آلوپسی نیز گفته می شود.
آلوپسی یک وضعیت طبیعی است که در آن موها به تدریج با افزایش سن نازک می شوند. بیشتر فولیکول های مو وارد مرحله استراحت می شوند و موهای باقی مانده کوتاه تر و تعداد آنها کم می شود.
آلوپسی آندروژنی یک بیماری ژنتیکی است که می تواند هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار دهد. مردان مبتلا به این بیماری ، به نام طاسی الگوی مردانه ، می توانند رنج ریزش مو را در اوایل نوجوانی تجربه کنند. این بیماری با ریزش موی ناپدید شده و ناپدید شدن تدریجی مو از تاج و پوست سر جلو مشخص می شود. زنان مبتلا به این بیماری، به نام طاسی الگوی زنان، نازک شدن قابل توجهی را تا 40 سالگی یا بعد از آن تجربه نمی کنند. اين بيماري در زنان همراه با نازک شدن عمومی در کل پوست سر ميباشد که بیشترین ریزش مو در تاج سر ميباشد.
آلوپسی آرئاتا اغلب به طور ناگهانی شروع می شود و باعث ریزش موی لکه دار در کودکان و بزرگسالان می شود. این وضعیت ممکن است منجر به طاسی کامل (آلوپسی توتالیس) شود. اما در حدود 90٪ از مبتلایان به این بیماری ، طی چند سال موها برمی گردند.
Alopecia universalis  باعث ریزش کلیه موهای بدن از جمله ابرو ، مژگان و موهای چرکی می شود.
تریکوتیلومانیا، که بیشتر در کودکان مشاهده می شود ، یک اختلال روانی است که در آن شخص موهای خود را بیرون می کشد.
Telogen effluvium  نازک شدن مو بر روی پوست سر است که به دلیل تغییر در چرخه رشد مو ایجاد می شود. تعداد زیادی مو به طور هم زمان وارد فاز استراحت می شوند و باعث ریزش مو و نازک شدن بعدی آن می شوند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  ریزش مو سکه ای


آلوپسی های زخم باعث ریزش دائمی مو می شوند. شرایط التهابی پوستی (سلولیت ، فولیکولیت ، آکنه) و سایر اختلالات پوستی (مانند برخی از اشکال لوپوس و لیکن پلان) اغلب باعث ایجاد زخم هایی می شوند که توانایی ریزش مو را از بین می برند. شانه های گرم و کشیده شده و موهای گرم نیز می توانند به ریزش دائمی مو منجر شوند، اولین علائم اصلی آلوپسی آراتا تکه های کوچک طاس است . قسمت زیرین پوست بدون زخم است و از نظر طبیعی طبیعی به نظر می رسد. اگرچه این لکه ها می توانند شکل های زیادی به خود بگیرند ، اما معمولاً گرد یا بیضی هستند. آلوپسی آرئاتا اغلب روی پوست سر و ریش تأثیر می گذارد ، اما ممکن است در هر قسمت از بدن با مو ایجاد شود.نواحی مختلف پوست ممکن است همزمان ریزش مو و رشد مجدد را نشان دهند. این بیماری همچنین ممکن است برای مدتی بهبود یابد یا ممکن است دائمی باشد. در کودکان شایع است.
این بیماری می تواند به ریزش کامل مو منجر شود ، به نام آلوپسیا جهانی ، و می تواند از رشد مو جلوگیری کند. هنگامی که مو رشد می کند ، ممکن است دوباره موها ریزش کنند. میزان ریزش مو و رشد مجدد از افراد به فرد دیگر متفاوت است، درمان هایی وجود دارد که می توانید سعی کنید ریزش موهای آینده را کندتر کند یا به رشد سریعتر مو کمک کند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *