بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان

بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان

بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان

 

ویتامین های مورد نیاز برای رشد ابرو : بسیاری از خانم ها به دلیل تراشیدن ابروهای خود و یا نازک کردن های متوالی ابروی خود شاهد کم پشت و کم رنگ شدن ابروی خود می شوند. اگر می خواهید ابروانی زیبا و پرپشت داشته باشید از راهکارهای زیر پیروی نمایید…

موهای ابرو به طور معمول بعد از ۶ تا ۸ هفته به اندازه اصلی خود می رسند. بهترین ویتامین ها جهت[bt_highlight] رشد مو [/bt_highlight]بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان و ابروهایتان رشد ابرو بسیار کند است.

موهای ابرو تماماً پروتئین است. برای رشد موهای ابروی خود نیاز به پروتئین و ویتامین دارید.

Vitamin

ویتامین های لازم برای رشد موهای ابرو شامل ویتامین های A C، B و E می باشد.

قرص های فولیک اسید به فولیکول های مو کمک می کند.

سعی کنید هیچ‌گاه از مداد ابرو استفاده نکنید. مداد ابرو باعث تضعیف و ریزش موهای ابرو می گردد.

ویتامین های گروه B خصوصاً بیوتین و ویتامین B6 برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مهم هستند. برای تأمین ویتامین B6 سعی کنید ماهی، مرغ، جگر، دانه آفتابگردان، جوانه گندم، گوشت، غلات سبوس دار، مخمر، زرده تخم مرغ و آلوی خشک را مصرف نمایید.

منابع غنی از بیوتین شامل: مرغ، تخم مرغ، جوانه گندم، سبوس گندم، جگر، بادام زمینی، قارچ، موز، توت فرنگی، هندوانه، گریپ فروت و گل کلم می باشد.

داروهای شیمیایی بسیاری وجود دارند که برای پرپشت شدن موی ابرو مؤثر هستند اما توصیه می گردد با بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان کمک مواد غذایی طبیعی درصدد رشد و تقویت ابروهای خود برآیید. البته مواد غذایی و داروهای گیاهی نیاز به زمان زیاد و صبوری دارند تا به نتیجه برسند.

بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان

مصرف ویتامین ها برای رشد مو

کارشناسان بهداشت معتقدند که مصرف میزان متعادلی از 13 ویتامین ضروری می تواند به حفظ سلامتی موها کمک کند. ویتامین های ضروری عبارتند از A، C، D، E، K و B کمپلکس. در مورد مزایای ویتامین D و B برای رشد مو بیشتر گفته شده است. ما این ادعاها را ارزیابی کرده ایم، بنابراین ادامه مطالب را بخوانید.

ویتامین D و رشد مو

ویتامین D پوست و استخوان ها را سالم نگه می دارد و در سال های اخیر، ویتامین D را به رشد مو نیز مرتبط دانسته اند. بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان در یک مطالعه که در سال 2012 در مجله Journal Cells Translational Medicine منشر شد، نشان دادند که ویتامین D می تواند به ایجاد فولیکول های جدید کمک کند – فولیکول، منافذ کوچکی هستند که موهای جدید از آنجا رشد می کنند. ویتامین D می تواند ضخامت مو خود را بهبود بخشیده و میزان ریزش مو را کاهش دهد.

به گفته محققان دانشگاه هاروارد، ویتامین D، همراه با سایر مواد شیمیایی که اخیراً کشف شده است، می تواند باعث “بیدار شدن” فولیکول هایی شود که در حالت خاموش هستند. زمانی که فولیکول های شما به طور مداوم خاموش باشند ریزش مو و کچلی رخ می دهد. اما حتی با فولیکول های بیدار، همیشه مو تولید نمی شود.

مصرف روزانه مقدار کافی از ویتامین D می تواند موثر باشد، اما شواهد کمی مبتنی بر این وجود دارد که ویتامین D می تواند مو را دوباره برگرداند.

مؤسسه ملی سلامت مکمل های غذایی توصیه می کند که بزرگسالان روزانه 600 واحد بین المللی یا 15 میکروگرم (میلی گرم) ویتامین D دریافت کنند. البته همه نمی توانند این مقدار را تامین کنند، و آمار نشان می دهد که بیش از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان کمبود ویتامین D دارند.

برای دریافت طبیعی ویتامین D لازم، غذاها و نوشیدنی های زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

ماهی، مانند ماهی قزل آلا یا اره ماهی
قارچ
دانه ها
آب پرتقال غنی شده با ویتامین D
شیر کم چرب غنی شده با ویتامین D

رفتن به بیرون از خانه نیز می تواند کمک کند، زیرا بدن هنگام دریافت نور خورشید ویتامین D تولید می کند. البته استفاده از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست نیز بسیار مهم است.

اگر انتخاب شما استفاده از مکمل ویتامین D است، باید مراقب باشید. ویتامین D ویتامین محلول در چربی است و اگر بیش از حد دریافت کنید، در بافت چربی ذخیره شده که این امر خطرناک می شود. دریافت بیش از حد ویتامین D می تواند باعث ایجاد کلسیم بیش از حد در خون شود که منجر به خستگی یا مشکلات کلیوی می شود. اگر از مکمل ویتامین D استفاده می کنید، مطمئن باشیدبهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان  که آن را با یک وعده غذایی که چربی دارد، میل می کنید.

ویتامین B و رشد مو

ویتامین B کمپلکس برای تنظیم متابولیسم و ​​حفظ سیستم عصبی مرکزی مهم است. اما برای سلامت پوست و مو نیز ضروری می باشند. بعضی از متخصصان تغذیه ادعا می کنند که ویتامین B های محبوب مانند B-12 می توانند باعث تقویت و ترمیم مو شوند.

ویتامین B

ویتامین B کمپلکس شامل ویتامین های زیر می شود:

ویتامین B1 (تیامین)

ویتامینB2 (ریبوفلاوین)

ویتامین B3 (نیاسین)

ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)

ویتامین B7 (بیوتین)

ویتامین B9 (فولات)

ویتامین B12 (کوبالامین)

همیشه باید سعی کنید ابتدا از مواد غذایی ویتامین های مورد نیاز خود را تامین کنید.

غلات کامل
سبزیجات مانند گل کلم، هویج و سبزیجات دارای برگ سبز پررنگ
گوشت مانند جگر، گوشت گاو و مرغ
تخم مرغ
سویا
آجیل
آووکادو
حبوبات

ویتامین B12 برای سلامت مو

ویتامین B-12 در غذاهای حیوانی مانند گوشت و لبنیات یافت می شود. اگر نگران این هستید که کمبود ویتامین D داشته باشید، بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتانمی توانید از یک مکمل استفاده کنید. کمبود ویتامین B12 معمولاً در افراد مسن، گیاهخواران و وگان ها بیشتر تاثیر می گذارد.

یک بزرگسال باید 2.4 میکروگرم در روز ویتامین B12 مصرف کند. قبل از استفاده از مکمل ها با پزشک مشورت کنید.

تمام ویتامین های B محلول در آب هستند و از طریق ادرار دفع می شوند. آنها باید روزانه مصرف شوند.

متخصصان زیبایی و سلامت در مورد مزایای بیوتین برای مو مطالب بسیاری نوشته اند. با این حال، شواهد بسیار کم است. اگر بیوتین بیش از حد مصرف شود، می تواند باعث مشکلاتی در پوست و ترشح انسولین بشود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  هایلایت جذاب و شیک

در ایالات متحده، مقدار توصیه شده برای مصرف بیوتین 25 میکروگرم است. برای بزرگسالان به ندرت پیش می آید که در کمبود بیوتین داشته باشند. همین امر درمورد نیاسین نیز صادق است، اگرچه میزان زیادی از آن می تواند سمی باشد. بزرگسالان باید بین 14 تا 18 میلی گرم نیاسین مصرف کنند.

ویتامین E و سلامت مو

ویتامین E را برای توانایی اش در بهبود سلامت پوست و مو می شناسند. آنتی اکسیدان های قوی موجود در ویتامین E بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان که tocotrienol نامیده می شوند، در سالم بودن پوست سر نقش مهمی دارند.

یک مطالعه بالینی در سال 2010 نشان داد که استفاده از مکمل توکوترینول موجب بهبود سلامت مو بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان در افراد مبتلا به آلوپسیا می شود. این مکمل ها همچنین در پیشگیری از ریزش مو کمک می کنند.

ویتامین E در قالب کپسول و در شکل مایع موجود است. با خوردن گندم، اسفناج، کلم و حتی بادام، به آسانی می توانید بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان ویتامین E را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بعضی از مردم ترجیح می دهند روغن ویتامین E را مستقیماً بر روی پوست یا پوست سر بگذارند، بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان زیرا عقیده دارند که اگر ویتایمن E به صورت موضعی اعمال شود، بازسازی سلولی را افزایش می دهد.

سایر ویتامین های ضروری

در مقایسه با ویتامین های D،B و E، آزمایش های بالینی بسیار کمی در رابطه با مزایای سایر ویتامین های ضروری انجام شده است.بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان  بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان اما افرادی که ریزش مو دارند، در کنار رژیم غذایی حاوی تمام ویتامین های ضروری، از مولتی ویتامین ها نیز استفاده می کنند.

دریافت ویتامین های کافی از طریق سبزیجات دارای برگ سبز، لبنیات و مرکبات موجب بازسازی سلولی می شود. بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان بازسازی سلول به مو ظاهری سالم تر و بهتر می بخشد.

ویتامین A که گاهی اوقات به عنوان رتینول نیز شناخته می شود، مبارزی بسیار قوی در برابر ریزش مو است؛ بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان زیرا در ترشح چربی پوست نقش مهمی دارد، بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان چربی مو مانع از شکنندگی مو می شود.

ویتامین A برای سلامت مو

روش هایی برای داشتن موی بهتر

ویتامین ها برای سلامتی موها بسیار مهم هستند. اما تغییرات سبک زندگی می تواند بهترین [bt_highlight]ویتامین[/bt_highlight] ها جهت [bt_highlight]رشد مو و ابرو[/bt_highlight]هایتان به همان اندازه موثر باشد.

موهای سالم

استفاده از ژل مو، سشوار و شانه کردن موهای خیس را قطع کنید.

با انجام تمرینات ورزشی به مدت حداقل 30 دقیقه، استرس را از خود دور کنید.

روزانه 6-8 لیوان آب مصرف کنید.

آگاه بودن درباره ی غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنید، محصولاتی که استفاده می کنیدبهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان  و نحوه ی مدیریت استرس، بهترین ویتامین ها جهت رشد مو و ابروهایتان می تواند در بهبود سلامت موها موثر باشد. مشکلات ریزش مو (آلوپسی)، با کشیدن مداوم موها و یا مدل های خاص مو تشدید می شود.

استفاده از مکمل ها برای رشد مو

انواع مختلفی از مکمل ها و ژل های موضعی وجود دارد که می توانید از داروخانه خریداری کنید تا از ریزش مو جلوگیری کنید. اکثر این محصولات، مانند راگائین، حاوی مواد فعال ماینوکسیدیل هستند. کورتیکواستروئیدها نیز مواد رایج در آنها هستند.

اگرچه برخی از آزمایشات بالینی نشان می دهد که این درمان ها برای جلوگیری از ریزش مو مفید هستند، با اینحال شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پس از متوقف کردن استفاده از این محصولات، موهایتان همچنان رشد می کنند.

همچنین توجه داشته باشید که تقریباً تمام آزمایشات بالینی درباره ی اثربخشی محصولاتی مانند راگائین و فیناستراید (Propecia) ، بر روی مردان انجام شده است.

همواره بهترین گزینه این است که مواد مغذی را از غذاهای کامل دریافت کنید. مکمل ها توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده تحت نظارت نیستند و احتمالاً ممکن است آلوده یا در دوز نادرست باشند. مکمل ها را از منبع قابل اعتماد انتخاب و خریداری کنید.

درباره نقش ویتامین ها در ریزش مو

به طور معمول به سادگی می توان با نگاه کردن به موهای ناسالم، این مشکل را تشخیص داد. موهای ناسالم ظاهری بد و شکننده دارند در حالی که باید نرم و براق باشند. موهایی که گروهی یا دسته ای ریزش می کنند و یا دچار شکنندگی می شوند، می توانند نشانه ای از وجود مشکلات در سلامت مو باشند. پسوریازیس، درماتیت و سرطان پوست می توانند علائم زیرزمینه ی ریزش مو باشند.

حدود 80 میلیون مرد و زن آمریکایی دچار نوعی ریزش مو هستند. طاسی الگوی مردانه، آلوپسی آریاتا، استرس و برخی درمان های خاص پزشکی می تواند سبب ایجاد ریزش مو شوند.

بیشتر ریزش مو به شدت تحت تاثیر دو عامل اساسی است: هورمون ها و ژنتیک. ریزش مویی که در مرکز پوست سر آغاز می شود، اغلب ژنتیکی است.

اگر درباره ی موهای خود نگران هستید، یک متخصص پوست می تواند به شما کمک کند که دلایل ریزش موی شما چیست و راه حل هایی را نیز پیشنهاد دهد.

یک باور قدیمی وجود دارد که می گوید اگر موهای خود را کوتاه کنید، سریعتر رشد می کند. چیدن موها باعث رشد سریع موها نمی شود، اما با چیدن قسمت های بد و دوشاخه ی مو، ظاهری مرتب به مو بخشیده و وزن مو را کاهش می دهید. مو از ریشه رشد می کند؛ بنابراین سلامت پوست سر برای رشد مو مهم تر از اتفاقاتی است که برای انتهای مو می افتد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *