الگوهای ریزش موی زنانه

الگوهای ریزش موی زنانه

طاسی الگوی زنانه، که به آن آلوپسی آندروژنتیک نیز گفته می شود ، ریزش مو است که بر خانم ها تأثیر می گذارد. شبیه به طاسی الگوی مردانه است، با این تفاوت که زنان می توانند موهای خود را با الگوی متفاوت از مردان از دست دهند.
ریزش مو در خانم ها به ویژه با افزایش سن طبیعی است. دو سوم زنان بعد از یائسگی ریزش مو راتجربه می کنند کمتر از نصف خانمها 65 سالگی را با موی سر کامل تجربه میکنند.طاسی الگوی زن ارثی است. این بیماری بعد از یائسگی شایع تر است ، بنابراین احتمالاً هورمون ها مسئول هستند. اگر متوجه شدید که موهای خود را از دست می دهید ، به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید. آنها می توانند تشخیص دهند که آیا شما طاسی الگوی زن را تجربه می کنید یا نوع دیگری از ریزش مو را دارید. هرچه زودتر معالجه شوید، سریعتر قادر خواهید بود جلوی ریزش موها را بگیرید و حتی ممکن است مجدداً موهای خود را به حالت اول خود بازگردانید.

الگوی طاسی زنانه چیست؟
در طاسی الگوی زن ، مرحله رشد مو کند می شود. همچنین برای شروع رشد مو زمان بیشتری طول می کشد. فولیکول های مو کوچک می شوند و موهایی که رشد می کنند نازک تر و نرم تر هستند، این می تواند به موهایی منجر شود که به راحتی می شکنند.
طبیعی است که زنان هر روز 50 تا 100 مو از دست بدهند ، اما افرادی که طاسی از الگوی زن دارند می توانند بسیاری از موارد دیگر را از دست دهند، در آقایان ریزش مو از جلوی سر شروع می شود و تا زمان طاس شدن آنها به پشت فرو می رود، زنان از همه قسمت سر خود شروع می کنند، موها در معابد نیز ممکن است فروکش کنند.
زن ها  کمتر احتمال دارند که به طور کامل طاس شوند، اما ممکن است بسیاری از موهایشان نازک شود.
پزشکان طاسی الگوی زنانه را به سه دسته تقسیم می کنند:
نوع I مقدار کمی از نازک شدن است که از قسمت شما شروع می شود.
نوع II شامل گسترده شدن قسمت و افزایش نازک شدن قسمت اطراف آن است.
نوع III در سراسر منطقه نازک است و ناحیه دید در بالای پوست سر شما وجود دارد.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  الگوهای ریزش موی زنانه
الگوی ریزش مو در زنان
الگوی ریزش مو در زنان

آیا ژنتیک می تواند باعث طاسی الگوی زنان شود؟
ریزش مو از والدین به فرزندانشان منتقل می شود ، و بسیاری از ژن های مختلف درگیر هستند. می توانید این ژن ها را از هر یک از والدین به ارث ببرید.
چه چیز دیگری باعث طاسی الگوی زنان می شود؟
طاسی الگوی زنان عموماً توسط یک بیماری غدد درون ریز یا یک تومور ترشح کننده هورمون ایجاد می شود، اگر علائم دیگری مانند دوره نامنظم ، آکنه شدید یا افزایش موهای زاید دارید، با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است شما نوع دیگری از ریزش مو را تجربه کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *