آشنايي با بافت و جنس مو

آشنايي با بافت و جنس مو

انواع بافت مو 

بافت مو محیط مو را توصیف می کند. سه نوع بافت مو متفاوت وجود دارد که آن را از بافت های دیگر مو متمايز می کند و بر مراقبت یا درمان آن تاثیر می گذارد كه .هر نوع بافت مو ویژگی های خاص خود را دارد كه شامل مو نازك. متوسط و ضخيم است:

موی نازک:

لایه هاي پوست و کوتیکول دارد اگر این نوع مو را دارید، ممکن است سخت باشد که موهایتان را خوب نگه دارید، یا ممکن است به راحتی چرب شود و همانطور که احتمالا می دانید، محصولات دیگر بافت مو را آسیب می زند و باعث می شود به راحتی بشکند.موهای نازک بافت شکننده ای دارند.

ممکن است موهای نازک داشته باشید اگر:

+ به تازگی بچه دار شده باشید
+ مصرف قرص های ضدبارداری را متوقف کرده باشید
+ درحال تجربه تغییرات هورمونی باشید؛
+ در زمان کوتاهی بیش از 20 پوند وزن از دست داده باشید
+ برای یک بیماری خود ایمنی، تحت درمان باشید
+ نقص در سیستم ایمنی بدن داشته باشید
+ اختلال یا عفونت پوستی داشته باشید

درمان و داروهای خانگی جهت جلوگیری از نازک شدن موها: 
+ ماساژ پوستی:شاید ارزانترین روش داشتن موهای ضخیم تر ماساژ پوستی است. این کار هیچ هزینه ای و عوارض جانبی ندارد. هنگامی که موهای خود را می شویید، به آرامی با نوک انگشتان خود اطراف پوست خود را فشار دهید تا جریان خون بیشتر را تشویق کنید. برای فواید حتی بیشتر، میتوانید یک ماساژور پوستی دستی را نیز آزمایش کنید تا سلول های مرده پوست را نیز حذف کنید.

+ روغن های ضروری:روغن های اساسی مایعات هستند که از گیاهان خاصی استخراج می شوند و عمدتا در عطر درمانی و دیگر موارد پزشکی جایگزین استفاده می شوند. روغن اسطوخودوس با موفقیت در برخی از افراد با الگوی طاسی مورد استفاده قرار گرفته است.

+ مولتی ویتامین ها:موهای سالم به سلامت کلی شما بستگی دارد.در موارد سوء تغذیه یا اختلالات خاص تغذیه، ممکن است موهای جدیدی از فولیکول ها تولید نشوند.یک آزمایش خون از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند به تعیین این امر کمک کند که آیا کمبود مواد مغذی دارید یا نه.اگر در چندین حوزه کلیدی کمبود داشته باشید، پزشک متخصص شما ممکن است یک مولتی ویتامین روزانه را توصیه کند.موهای سالم نیاز به آهن، اسید فولیک و روی برای رشد به طور ضخیم و قوی دارند.

ماینوکسیدیل
ماینوکسیدیل، با نام تجاری روگین یک درمان ریزش مو است که توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است و بدون نسخه پزشک در دسترس است.هنگامی که دو بار در روز به طور مستقیم بر روی پوست سر اعمال شود، ممکن است به تدریج موهای ضخیم تر را در لکه های طاسی مشاهده کنید.

موی متوسط:

چیزی است که بیشتر مردم دارند و ضخیم تر از موهای نازک است.لايه هاي این موها همانند لايه هاي موهای نازک  است.اما ممکن است لایه سوم هم داشته باشند افرادی که موهای متوسط دارند می تواند موهای خود را بهتر نگه دارند زیرا ضخیم تر به نظر می رسد و در برابر شکستن مقاومت بیشتری دارد.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  20 دليل اصلي ريزش مو در مردان و زنان

موی ضخیم یا خشن:

اين نوع مو سه لایه دارد؛ پوسته، کوتیکول و مغزینه.موهای ضخیم شکل پرتری به سر می دهند و می تواند یک مدل مو را خوب نگه دارد. اگر بافت موی شما ضخیم است، موهای شما نسبت به گرما، رنگ مو و شکستگی مو نسبت به موهای نازک یا متوسط تحمل بیشتری دارد.اما این به این معنی است که موی شما زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد و می تواند در آب و هوای مرطوب مجعد شود.

انواع جنس مو

نوع مو به سادگی این است که شما موهای صاف و یا مجعد دارید.اما درک انواع مختلف مو آسان نیست به این دلیل که شاخه های مختلف مو در انواع مختلف مو وجود دارند:

موهای نوع 1:

اغلب موهای نازک و صاف هستند که به راحتی می تواند چرب و براق شود چون عدم وجود پیچ وتاب در مو به این معنی است که روغن از پوست سر در این موها نسبت به موهای مجعد به سمت پایین حرکت می کند.اغلب این موها را افراد ساکن کشورهای آسیایی دارند نوع 1 ب ضخیم تر و خیلی صاف است، اما دارای بافت متوسط است، بنابراین حجم بیشتری دارد.مو نوع 1 ث بسیار ضخیم و زبر بوده اما صاف و براق است تا بتواند دوام بیاورد.

موهای نوع 2:

به طور طبیعی موج دار و فر خورده بیشتر از بعضی از انواع مو هستند.این لایه معمولا ضخیم تر از اولین دسته بندی است.نوع 2 یک مو موج دار است و می تواند نازک و یا کمی خشن ترباشد كه معمولا امواج s شکل دارد و به راحتی حالت می گیرد.موهای نوع 2 ب مجعد و ضخیم است.موهای نوع 2 ث مجعد، ضخیم و زبر است می تواند خیلی مجعد و سخت باشد.

موهای نوع 3:

قطعا مجعد است این نوع مجعد زمانی که مو خیس است ،صاف و سپس به سمت مجعد شدن می رود و خشک می شود و آراستن آن آسان است و حلقه های فرفری دارد. نوع 3 آ یک مو براق و ضخیم با حلقه های مشخص است و همچنین می تواند مجعد شود.همچنین نوع 3 ب می تواند ترکیبی از بافت مو و فرهای ریزتری داشته باشد.

موهای نوع 4:

 موهای فرفری و وزوزی هستند واغلب بسیار خشن اند، اما در واقعیت، آن هم حساس بوده و به راحتی آسیب می بیند.اگر مو نوع 4 سالم باشد، باید کمی براق و الاستیسیته داشته باشد.مو نوع 4 یک مو نرم و سفت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *